Forum Black and White PL Strona Główna Black and White PL
Największe forum o BW w Polsce 
 [Rejestracja]  [Edit Profil] [FAQ] [Szukaj]  [Grupy]
[Użytkownicy] [Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości] [Zaloguj]
Guild Wars
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Forum Black and White PL Strona Główna » Inne gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy masz GW ?
Tak
35%
 35%  [ 5 ]
Nie
0%
 0%  [ 0 ]
Nie ale mam zamiar kupić
7%
 7%  [ 1 ]
Nie i nie planuje kupić
57%
 57%  [ 8 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
Evilz
Starszyzna wioski


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 832
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Mar 04, 2009 7:01 pm Powrót do góry

Guild Wars - gra komputerowa z gatunku MMORPG. Została ona stworzona przez studio ArenaNet, firmę założoną przez grupę byłych pracowników Blizzard Entertainment - korporacji znanej z m.in. największego konkurenta Guild Wars - World of Warcraft. Od niedawna można grać w tę grę także w języku polskim.

Guild Wars oferuje graczom dwa tryby gry: PvP (ang. Player versus Player) oraz PvE (ang. Player versus Environment). W trybie PvP gracze formują 4-, 8- lub 12-osobowe drużyny, składające się z ludzkich przeciwników i stają naprzeciwko siebie w jednym z trybów walki. Z kolei w trybie PvE gracze biorą udział w trybie fabularnym (walczą z potworami, wykonują misje, itp.), w którym stawiają czoło komputerowym przeciwnikom. W tym trybie również mogą tworzyć drużyny składające się z ludzkich graczy, jednak możliwe jest wykorzystanie komputerowych pomocników: NPCów oraz wprowadzonych od kampanii Nightfall bohaterów.

Gatunek gry

Sklasyfikowanie gry do któregoś z gatunków sprawia pewne problemy. Duża część graczy nazywa Guild Wars grą CORPG; stanowisko to jest wspierane także przez producenta gry, firmę NCsoft, jako że po opuszczeniu miasta każda drużyna otrzymuje własną kopię świata gry. Część graczy uważa jednak, że grę należy zaliczyć do gier MMORPG, a rozpowszechnianie określenia CORPG uważa za działanie czysto marketingowe.

Istnieje również opinia, iż Guild Wars zawiera także elementy gier typu hack and slash.

Historia gry

Gra Guild Wars, nad którą grupa deweloperów ArenaNet rozpoczęła prace w drugim kwartale 2000 roku, później pod okiem korporacji NCsoft, została oficjalnie obwieszczona światu 22 kwietnia 2003 roku, pokazana po raz pierwszy publicznie w maju tego samego roku podczas wystaw E3, a jej premiera światowa odbyła się 28 kwietnia 2005 roku. 28 kwietnia 2006 r. został wydany drugi rozdział Guild Wars: Factions, w którym zostały dodane nowe profesje, nowe typy broni, nowy region mapy (Cantha), nowe zbroje, nowe lokacje oraz zwiększenie limitu postaci na konto. Powstała także lokacja Battle Isle, gdzie mieszczą się areny PvP. 27 października 2006 roku świat ujrzał kolejny dodatek: Nightfall, w którym dodano dwie nowe postacie: Derwisza oraz Patrona. Do tego wprowadzeni zostali Bohaterowie - pomocnicy, którym można ustawić własne umiejętności oraz przedmioty. Poza tym zostały dodane nowe bronie, 350 nowych umiejętności oraz nowy kontynent - Elona. Ostatni dodatek - Eye of the North wydano 1 września 2007 roku.

Oficjalnie potwierdzono, że jeśli liczba graczy Guild Wars nadal będzie utrzymywać się na satysfakcjonującym poziomie, zostaną wydane nowe dodatki lub kampanie[potrzebne źródło]. Jednakże ekipa skupi się w znacznym stopniu na tworzeniu Guild Wars 2. Serwery Guild Wars mają być otwarte do, co najmniej, 2010 roku.

Gameplay

Aby móc rozpocząć rozgrywkę w Guild Wars, należy zakupić którąś z trzech podstawowych kampanii (Prophecies, Factions lub Nightfall) albo wykupić pakiet dostępowy PvP, umożliwiający jedynie rozgrywkę w trybie "gracz kontra gracz". Następnie gracz musi zadeklarować się czy tworzona przez niego postać będzie przeznaczona do gry PvE, czy też wyłącznie PvP - w tym drugim przypadku otrzymujemy postać z maksymalnym 20 poziomem doświadczenia i możliwością dowolnej edycji jej ekwipunku, jednak bez możliwości uczestniczenia w trybie fabularnym. Postaci przeznaczone do gry PvE wymagają rozwoju. One również mogą brać udział w rozgrywkach PvP, jednak ich odpowiednie przygotowanie wymaga od gracza dużo większych nakładów i dlatego z reguły są w tym trybie mniej efektywne.

Postać kontrolujemy z perspektywy trzeciej osoby, poruszając się w dwóch osiach. Nie jest możliwe poruszanie się w pionie. Teoretycznie możliwe jest takie "zawieszenie" kamery, zeby otrzymać widok z perspektywy pierwszej osoby, jednak taki tryb gry jest bardzo nieefektywny i znacząco ogranicza pole widzenia gracza.

Każda postać może posiadać dwie profesje: niezmienną podstawową (ang. primary profession), która jest wybierana w momencie tworzenia postaci, a także dodatkową (ang. secondary profession), którą możemy zmieniać. Każda z profesji posiada 4 (w przypadku wojownika i elementalisty 5) atrybuty, które decydują o stopniu jej specjalizacji w danej dziedzinie, w tym jeden atrybut podstawowy. Dla danej postaci dostępny w rozwoju jest jedynie atrybut podstawowy jej głównej profesji.

Wygląd zewnętrzny postaci może być modyfikowany jedynie podczas jej tworzenia. Dostępne są opcje modyfikacji wzrostu, fryzury, koloru skóry oraz rysów twarzy. Po zakończeniu kreacji możemy jedynie dobierać odpowiedni wygląd noszonej przez postać zbroi oraz broni - dostępnych jest ich wiele modeli, które można pomalować mieszanką dostępnych w grze barwników.

W przeciwieństwie do wielu innych gier, w Guild Wars nie wybiera się raz na zawsze zestawu swoich umiejętności oraz rozdzielenia punktów atrybutów. Za każdym razem gdy przebywamy w osadzie można je, w ramach profesji postaci, dowolnie zmieniać. Pozwala to na zgranie umiejętności całej drużyny i maksymalizację jej efektywności. Zestaw używanych umiejętności i punktów atrybutów nazywany jest z języka angielskiego buildem i może być prezentowany przy pomocy zawartych w grze mechanizmów innym członkom zespołu, gildii bądź sojuszu.

Profesje

W podstawowym pakiecie Guild Wars gracz ma do dyspozycji 6 profesji, w pierwszym oficjalnym rozszerzeniu noszącym nazwę Factions (Frakcje) dochodzą do tego kolejne dwie (Rytualista i Zabójca). Dodatek Nightfall (Zmierzch) dodaje kolejne profesje: Patron i Derwisz. Jedna postać posiada profesje podstawową i dodatkową. Profesja podstawowa zależy od krainy, w której startujemy. W Tyrii (wydanie podstawowe) można wybrać tylko z sześciu pierwszych profesji, a w każdej z kolejnych krain z dodatków, oprócz tego, dwie przypisane do danego dodatku (czyli razem z dziesięciu).

* Wojownik (ang. Warrior) - jego rolą jest przede wszystkim bezpośrednie przyjęcie na siebie obrażeń zadanych przez przeciwnika. Większość jego umiejętności bazuje na adrenalinie, w przeciwieństwie do umiejętności bazujących na energii. Może specjalizować się w walce trzema rodzajami broni (mieczami, toporami lub młotami), a także rozwijać dwie dodatkowe cechy: siłę (dla zadawania większych obrażeń i wzmocnienia działania umiejętności związanych z przetrwaniem jak najdłużej) i taktykę (pozwalającą unikać obrażeń, zwiększać szybkość albo po prostu przeszkadzać w realizacji celu przeciwnikowi).
* Mnich (ang. Monk) - postać, której głównym zadaniem jest utrzymywanie siebie i reszty drużyny przy życiu poprzez leczenie i rzucanie zaklęć ochronnych oraz odradzanie ich, jeśli zginą. Specjalizacje Monka to: Modlitwy uzdrawiające, Modlitwy ochronne, Modlitwy ofensywne i Divine Favor (zwiększanie mocy i skuteczności czarów Monka). Monk jest także wykorzystywany jako Bonder - mnich, który chroni i zapobiega obrażeniom zadawanym wybranemu wojownikowi (patrz: tank), przy użyciu umiejętności Protection Prayers.
* Elementalista (ang. Elementalist) - mag mający do dyspozycji moce czterech żywiołów - wody, powietrza, ognia i ziemi, jest w stanie zadawać duże obrażenia wielu wrogom jednocześnie i ma do dyspozycji najwięcej energii dzięki atrybutowi Zapas energii. Jest mistrzem efektów obszarowych.
* Nekromanta (ang. Necromancer) - postać władająca magią śmierci i krwi posiadająca w swoim arsenale również klątwy. Nekromanta zyskuje energię za każdą śmierć zarówno przeciwnika jak i członków własnej drużyny (w tym przywołanych kościanych sług) dzięki Wydzieraniu Duszy (ang. Soul Reaping). Do głównych umiejętności nekromanty należy wysysanie życia z wrogów (również po to, by przenieść je na siebie) oraz tworzenie kościanych sług poprzez penetrowanie martwych ciał.
* Łowca (ang. Ranger) - typowy łucznik, postać, która specjalizuje się zwabianiem wrogów, zastawianiem pułapek oraz zadawaniem długotrwałych obrażeń. Może oczarować dowolne zwierzę i sprawić, by stało się jego towarzyszem. Posiada on również możliwości przerywania czynności przeciwnikom.
* Mesmer - postać specjalizująca się zarówno w zadawaniu obrażeń poprzez degenerację życia, jak i we wspieraniu swojej drużyny zaklęciami inspirującymi. Głównym zadaniem Mesmera jest przerywanie zaklęć przeciwnika, wykradanie mu energii, oraz zadawanie obrażeń docelowo. Jego głównym atrybutem jest Szybkie rzucanie czarów.

Profesje dodane w Factions:

* Zabójca (ang. Assassin) - skrytobójca zadający obrażenia przy pomocy sztyletów. Jego ataki są wyjątkowo szybkie i skuteczne. Zabija wrogów przy pomocy kombinacji ciosów. Jako jedyna postać w grze dysponuje także dużą gamą umiejętności, które pozwalają mu na teleportowanie się do przeciwnika (tzw. krok cienia).
* Rytualista (ang. Ritualist) - szaman, który swą magią, opierającą się głównie na przywoływaniu duchów i modlitwach, wspiera drużynę zaklęciami ochronnymi, bądź zadaje obrażenia wrogom.

Profesje dodane w Nightfall:

* Patron (ang. Paragon) - Obrońca i wojownik ze świata Elony. Używa okrzyków bojowych do wzmacniania drużyny lub zwiększania zadawanych obrażeń u sojuszników. Za broń służy mu włócznia.
* Derwisz (ang. Dervish) – Uzbrojony w kosę i mogący atakować kilku wrogów jednocześnie święty wojownik. Opanował dwa żywioły wiatru i ziemi, modli się do nich prosząc o łaskę i moc. Dodatkowo potrafi przybierać formy awatarów bogów ze świata Guild Wars.

Tryby PvP

PvP bazuje na drużynach złożonych z ludzkich graczy i walczących ze sobą. Za zwycięskie walki gracze są nagradzani punktami frakcji (Baltazara i odpowiednio Kurzicków lub Luksonów). Punkty te mogą później być wymieniane u odpowiednich NPC na nagrody, np. na odblokowanie przedmiotów i umiejętności.

Areny losowe

W arenach losowych nie ma możliwości doboru drużyny. Z graczy chętnych do gry dobierane są dwie czteroosobowe drużyny, które walczą ze sobą na jednej z 13 dostępnych aren. Zwycięska drużyna przechodzi do kolejnej walki, natomiast przegrana jest rozwiązywana. Po dziesięciu zwycięstwach pod rząd dana drużyna staje do walki z drużyną pochodzącą z Aren Drużynowych.

Areny losowe składają się z dwóch trybów rozgrywki, różniących się celami stawianymi przed drużynami:

* Deathmatch - dana drużyna wygrywa po śmierci wszystkich członków drużyny przeciwnej. Dodatkowym urozmaiceniem tego trybu są arena z dodanym kapłanem, który wskrzesza co 2 minuty wszystkich członków swojej drużyny. Istnieją również areny pośrodku których znajduje się obelisk. Gdy jest on kontrolowany przez jedną drużynę, zadaje obrażenia drużynie przeciwnej. Walki w trybie deathmatch są ograniczone czasowo do 8 minut.
* Punktowane zabijanie - Przez 3 minuty drużyna musi zabić przeciwników tak wiele razy jak to jest możliwe. Zmarli gracze są wskrzeszani co 30 sekund.

Areny drużynowe

Jest to pierwszy tryb rozgrywki, w którym gracze mogą dobrać się w drużynę, jednak aby mieć do niego dostęp, należy wpierw wygrać 5 kolejnych walk na Arenach Losowych. Wystarczy tego dokonać jedną postacią - potem Areny Drużynowe są dostępne dla wszystkich zarejestrowanych postaci. Technicznie Areny Drużynowe nie różnnią się niczym od Aren Losowych.

Walki sojuszy

Walki sojuszy (ang. Alliance Battles) to tryb udostępniony wraz z odsłoną drugiej kampanii, Guild Wars: Factions i wymaga od gracza posiadania tej kampanii (lub wykupienia pakietu dostępowego PvP) oraz przynależności do gildii. Naprzeciwko siebie stają trzy czteroosobowe zespoły Luksonów, ubranych zwyczajowo na czerwono i reprezentowanych na radarze jako czerwone kropki, i Kurzicków reprezentowanych odpowiednio przez niebieskie kropki. Zwycięstwa i porażki w tym trybie mają wpływ na granicę między terytoriami Luksonów i Kurzicków, a gracze za pomoc w wojnie nagradzani są punktami uznania wybranej frakcji.

Gra polega na przejmowaniu kapliczek, których bronią NPC. Grę wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 500 punktów lub zajmie wszystkich 7 kapliczek i utrzyma ja przez 60 sekund. Punkty zdobywa sie w dwojaki sposób:

* Utrzymywanie kapliczek - gra co 7 sekund sprawdza ile kapliczek jest kontrolowanych przez daną drużynę i za każdą z nich dolicza do ogólnego bilansu 1 punkt.
* Zabijanie przeciwników - zabicie gracza z przeciwnej drużyny dodaje 3 punkty. Zabijanie NPC, zwierząt i wskrzeszonych sług nie dodaje jednak żadnych punktów.

W przypadku śmierci gracze są po maksymalnie 20 sekundach automatycznie wskrzeszani w swojej bazie startowej lub w najbliższej kapliczce wskrzeszania, jeśli takowa znajduje się pod kontrolą drużyny.

Walki Gildii

Inaczej są zwane GvG. Są to taktyczne walki dwóch ośmioosobowych drużyn i powszechnie uważane są za najtrudniejszy element Guild Wars. Celem każdej z drużyn jest zabicie w określonym czasie przeciwnego Mistrza Gildii. Wiele gildii powstaje i specjalizuje się wyłącznie w tym trybie. Walki te decydują o pozycji gildii w rankingu najlepszych gildii.

Aby drużyna mogłą wziąć udział w walce GvG musi się składać co najmniej z czterech członków jednej gildii, w tym z jednego oficera. Pozostałymi czterema graczami mogą być członkowie własnej lub innej gildii oraz komputerowo sterowani bohaterowie i NPC.

Warunki zwycięstwa:

* Zabicie przeciwnego Mistrza Gildii.
* Wszyscy przeciwnicy posiadają 60% kary za śmierć.
* Po upływie 28 minut wyznaczonego czasu gry, wygrywa bardziej agresywna gildia. Agresywność liczona jest następująco:
o +1 punkt za każdy punkt obrażeń zadany wrogiemu Mistrzowi Gildii.
o -50 punktów za każdy czar lub zaklęcie broni rzucone na własnego Mistrza Gildii.
o Kradzież i degeneracja życia Mistrza Gildii nie dodają punktów agresywności.

Pośrodku każdej mapy znajduje się postument na flagę. Gdy dana drużyna zdoła go kontrolować przez 2 minuty, dostanie ona 10% wzmocnienia morale (w przypadku posiadania kary za smierć zostanie ona zmniejszona o 10%), a Mistrz Gildii tej drużyny otrzyma dodatkowych 300 punktów żywotności.

Droga bohatera

Jest to ciągła rozgrywka, w której naprzeciwko siebie stają dwa ośmioosobowe zespoły. Aby uzyskać dostęp do tego trybu, należy wygrać 5 raz (niekoniecznie pod rząd) na Arenach Drużynowych - wówczas Droga Bohatera zostanie odblokowana dla wszystkich postaci na danym koncie. Drużyny walczą ze sobą przez przez 11 kolejnych walk, łącznie z walką finałową w Komnacie Bohaterów. W przypadku jakiejkolwiek porażki przegrana drużyna przenoszona jest do osady i musi rozpoczynać walki od początku. Zwycięska drużyna wygrywa cenne nagrody, a wszystkim graczom zostaje wyświetlona informacja o niej.

Walki bohaterów

Inaczej są zwane 1v1. Gracze posiadający dostęp do kampanii Nightfall lub dodatku Eye of the North posiadają dostęp do tzw. bohaterów - komputerowych NPC, którym możnaindywidualnie dobrać umiejętności i atrybuty. W tym trybie stają naprzeciwko siebie Dwie drużyny, każda z nich złożona jest z gracza oraz trzech wybranych przez niego bohaterów.

Zadaniem gracza jest zgromadzenie w ciągu 10 minut jako pierwszy 20 punktów. Są one zdobywane poprzez zdobywanie kapliczek (podobnie do Walk Sojuszy) oraz zabijanie przeciwników. Jeśli w ciągu 10 minut żaden z