Forum Black and White PL Strona Główna Black and White PL
Największe forum o BW w Polsce 
 [Rejestracja]  [Edit Profil] [FAQ] [Szukaj]  [Grupy]
[Użytkownicy] [Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości] [Zaloguj]
[Tutorial]Edycja/tworzenie map.
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Forum Black and White PL Strona Główna » Black & White (+ Creature Isle)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 7:26 pm Powrót do góry

Witam! W tym temacie, chciałbym przedstawić w jaki sposób edytować/ewentualnie tworzyć mapy.

Jak niektórzy z was może zauważyli, w katalogu z grą znajduje się folder Scripts, w którym są zawarte wszystkie informacje o mapach, naszym chowańcu. Gdy otworzycie już folder Scripts, przejdźcie do folderu Playgrounds i kliknijcie na byle jaki plik tekstowy, to jest właśnie mapa.

Do tworzenia map, nie potrzeba żadnych edytorów, starczy mieć notatnik. Jednak praca z edytorem jest wygodniejsza o wiele i zawiera dużo informacji, podam tutaj teraz link do edytora, według którego będziemy tworzyć naszą mapę:

Black and White Express Map Editor 2.01
http://www.kayssplace.com/files/index.php?action=file&id=191

Dobra, po ściągnięciu zainst
alujcie to byle gdzie i wrzućcie sobie skrót na pulpit. Uruchomcie program. Po otwarciu programu, zerknijcie w prawą stronę, to jest najprzydatniejsza rzecz jaka może być. Macie tam listę rozwijaną z elementami z gry(nie trzeba sie bawić w robienie samemu miast, itp). Dobra, po krótkim zapoznawaniu się z naszym edytorem czas do dzieła!

Dajemy File -> New Map, gdy wyskoczy nam okienko, dajemy zakładkę Wizard i zaznaczamy Map Wizard i OK. Teraz powinno nam się pojawić okienko w którym będziemy ustawiać rzeczy niezbędne do stworzenia własnej mapy.

Pierwsze pole tekstowe, jest tam Version Number, lepiej nic nie zmieniać w tym polu, jak już ktoś zmienił, to wersja podstawowa: 2.300000.

Drugie pole to land number, dajemy na 0, nie przyda nam się to, bo nie będziemy wprowadzać żadnych modyfikacji.

Trzecie pole tekstowe, to landscape, czyli pusty ląd, na którym będziemy stawiać nasze obiekty, miasta, itd. Dajemy Browse, szukamy folderu z grą, po otwarciu folderu z grą, dajemy Data i potem Landscape. Land1-5 zostawiamy w spokoju i udajemy się do folderu Multi_player i zaznaczamy obojętnie jaką mapę.

Kolejne pole, jest to Start Camera Position, gdzie mamy podać wartości X, Y, tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć, ale jak ktoś nie wie, jest to pozycja startowa kamery. Dajemy przycisk Find, wybieramy landscape ten co w trzecim polu tekstowym i zaznaczamy na samym dole okienka któryś z podglądaczy(tj. Sacha's Land Visualizer(2d) & Dark Yoda's Land Viewer(3d), możecie wybrać dowolny, ja wybrałem Dark Yoda's Land Viewer, poruszamy się za pomocą W,A,S,D aby wybrać lokacje nakierowujemy ekran i dajemy P i w lewym górnym rogu mamy lokacje, i przepisujemy do X, Y).

Pole Player's Influence Multiplier oznacza zasięg twojej świątyni, podstawowe to 1.0.

Kolejne pole, Town Influence Multiplier oznacza jak się domyślacie, nie zasięg świątyni, ale miast, podstawowe 1.0.

Start Game Message - wiadomość jaka się wyświetli.

Additional Game Message - tak jak wyżej.

Total Day Time in Seconds - podajemy długość dnia w sekundach, można dać 1700.0 czyli jakieś 28 minut.

% of each day that is Nighttime - ile procent doby zajmuje noc.
% of each day that is dawn/dusk - ile procent doby zajmuje zmierzch/świt.

Kolejne 8 pól tekstowych, to są ułatwienia(np, jak szybko będzie wzrastać wiara, jak szybko będą się tworzyć artefakty, itp). Normalne jest 1.0, 2.0 zdublowane, itd.

Dajemy Next Step, mamy teraz ustawienia graczy, tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć, po prostu dodajemy boty do gry.

Przyciskamy znowu Next Step, wybieramy kreaturę jaką ma mieć nasz przeciwnik komputer, ja wybrałem np. Cow, czyli krowę.

Teraz możemy wybrać umysł, jaki będzie miała kreatura przeciwnika, dajemy Browse, i idziemy do katalogu Scripts\CreatureMind i wybieramy ComputerControlledCreature i naciskamy OK.

Teraz dalej, gdzie kreatura naszego przeciwnika ma się znajdować, no to odpalamy znowu któryś z podglądaczy i szukamy lokacji, gdzie nam odpowiada i zwinnie wpisujemy.

Set Creature Like - czyli jaka kreatura przeciwnika ma być, jakie cuda ma umieć. Tutaj wybieramy PLAYER_ONE, czyli to będzie jakby kopia naszej kreatury, pod innym skinem. Wreszcie, dajemy Create Map!

Dobra, główne ustawienia już mamy, teraz starczy zabrać się do robienia miast i innych rzeczy jakie wymyślimy. Do dzieła!

Abyśmy w przyszłości nie byli kalekami co do tworzenia map, bo może się zdarzyć, że będziemy pracować bez edytora, pokaże wam dużo przydatnych rzeczy.

-------------------------
Create_Town - tym rozpoczynamy tworzenie każdego miasta.

Budowa powinna tak wyglądać:

Kod:
CREATE_TOWN (Miasto, "x,y", "przynależność", cywilizacja,"nazwa cywilizacji")


miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
x, y - lokacja (podglądacz lądu)
przynależność - przynależność do gracza, czyli PLAYER_ONE, PLAYER_TWO, itp.

cywilizacja - numer od 0 - 8 (patrz na dół)

nazwa cywilizacji - jak sama nazwa mówi, np. CELTIC.

0 - CELTIC
1 - AFRICAN
2 - AZTEC
3 - JAPANESE
4 - INDIAN
5 - EGYPTIAN
6 - GREEK
7 - NORSE
8 - TIBETAN


Dokładnie powinno to tak wyglądać:

Kod:
CREATE_TOWN(0, "2185.72,2315.78", "PLAYER_ONE", 0, "TIBETAN")

-------------------------
Set_Town_Belief - wiara miasta w ciebie.

Budowa powinna tak wyglądać:

Kod:
SET_TOWN_BELIEF (Miasto,"Przynależność", Wiara)


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
Przynależność - przynależność do gracza, czyli PLAYER_ONE, PLAYER_TWO, itp.
Wiara - np. 1. 0000000 czyli 1000

Dokładnie powinno to tak wyglądać:

Kod:
SET_TOWN_BELIEF(0, "PLAYER_ONE", 5.000000)


Czyli, w wiosce 0, gracza PLAYER_ONE pozostało 5000 wiary.
-------------------------
SET_BELIEF_CAP - inaczej limit wiary.

Budowa:

Kod:
SET_TOWN_BELIEF_CAP (Miasto,"Przynależność", Limit)


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
Przynależność - przynależność do gracza, czyli PLAYER_ONE, PLAYER_TWO, itp.
Limit - np. 1. 0000000 czyli 1000.

Poprawna budowa:

Kod:
SET_TOWN_BELIEF_CAP (2,"PLAYER_TWO", 1. 0000000)


Czyli w drugim mieście PLAYER_TWO maksymalny limit wiary to 1000.
-------------------------
Set_Town_Congregation_Pos - gdzie wierni mają się zgromadzać(np. jak nie mają co robić)

Budowa:

Kod:
SET_TOWN_CONGREGATION_POS(Miasto, "x,y")


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
X, y - Lokacja, gdzie wieśniacy mają się zgromadzić(najlepiej wyznaczyć tam gdzie Town Centre, o tym później).

Tutaj chyba nie muszę pokazywać poprawnej budowy..
-------------------------
Town_Desire_Boost - potrzeby wieśniaków.

Budowa:

Kod:
TOWN_DESIRE_BOOST(Miasto, "Potrzeba", Wartość)


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
Potrzeba - patrz na dół.
Wartość - -1.0, czyli nigdy, 1.0, czyli zawsze

Poprawna budowa:

Kod:
TOWN_DESIRE_BOOST(1, "Wood", -1.0)


Wieśniacy nigdy nie będą mieli potrzeby drewna.

Wood - Drewno
Food - Jedzenie
Abodes - Mieszkania
Civic_Buildings - Budynki administracyjne(np. cmentarz)
Protection - Ochrona
Mercy - Litość

-------------------------
CREATE_NEW_TOWN_SPELL - cuda jakie posiada agora

Budowa:

Kod:
CREATE_NEW_TOWN_SPELL (Miasto "Cud")


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
Cud - czyli cud, np. FIRE

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_NEW_TOWN_SPELL(0, "FIRE")

-------------------------
CREATE_NEW_TOWN_FIELD - pole rolnicze.

Budowa:

Kod:
CREATE_NEW_TOWN_FIELD(Miasto, "X, Y", ?, Rotacja)


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
X, Y - lokacja pola
? - zwykle jest na 0,2 lub 4, nie wiadomo do czego to służy, ale ja myślę, że chodzi tutaj o szybkość rośnięcia

Rotacja - czyli rotacja, 0.000000 to podstawowa.
-------------------------
CREATE_ABODE - tworzenie budynków

Budowa:

Kod:
CREATE_ABODE (Miasto, "X, Y", "Tryb_ABODE_Typ", Rotacja, Wielkość, Jedzenie, Drewno)


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
X, Y - lokacja budynku
Tryb_ABODE_Typ - Tryb, czyli nazwa cywilizacji z której pochodzi budynek, ABODE zostawiamy w spokoju, a Typ, patrz na dół.
Rotacja - rotacja budynku
Wielkość - nazwa mówi sama za siebie
Jedzenie & Drewno - tylko w przypadku spichlerza lub warsztatu

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_ABODE (12,"2983. 22,2222. 16", "GREEK_ABODE_D", 200, 1. 00, 0, 500)


Budynek do miasta 12, zrobi Grecki domek.

A - Budynek
B - Budynek
C - Budynek
D - Budynek
E - Budynek
F - Budynek
CRECHE - zagroda dla dzieci
GRAVEYARD - cmentarz
STORAGE_PIT - spichlerz
WORKSHOP - warsztat
WONDER - monument

-------------------------
Create_Town_Centre - tworzy agore.

Budowa:

Kod:
CREATE_TOWN_CENTRE (Miasto,"X, Y","Tryb", Rotacja, Wielkość, ? )


Miasto - numer miasta (jeśli to jest pierwsze miasto na wyspie, dajesz 0, jeśli drugie 1, itd.)
X, Y - lokacja
Tryb - np. EGYPTIAN
Rotacja & Wielkość - nazwy mówią same za siebie
? - też nie wiadomo co to jest, domyślnie 0

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_TOWN_CENTRE (0, "1099.89,2010.22", "NORSE_ABODE_TOWN_CENTRE", 4999, 1. 00, 0)

-------------------------
Create_One_Shot_Spell_Pu - tworzy pojedyńczy cud

Budowa:

Kod:

CREATE_ONE_SHOT_SPELL_PU ("X, Y", "Cud")


X, y - lokacja
Cud - np. BEAM_EXPLOSION, czyli megabuch.

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_ONE_SHOT_SPELL_PU ("1090. 00,1090. 00","SHIELD")


Czyli stworzy pojedynczą bańkę z tarczą duchową.
-------------------------
!!!!!! UWAGA !!!!!!
Create_Citadel - Tworzy ŚWIĄTYNIE.

Budowa:

Kod:
CREATE_CITADEL ("X, Y", Miasto, "Przynależność", Rotacja, Wielkość)


X, Y - lokacja
Miasto - to już podawałem wcześniej
Przynależność - to też podawałem wcześniej
Rotacja & Wielkość - to wiadomo.

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_CITADEL ("100. 30,399. 10",1, "PLAYER_THREE", 2766, 1. 00)


Stworzy świątynie dla gracza trzeciego w wiosce pierwszej.
-------------------------
Create_Planned_Citadel - plany świątyni(wieśniacy wybudują)

Budowa:

Kod:
CREATE_PLANNED_CITADEL(Miasto, "X, Y", ?, "Przynależność", Rotacja, Wielkość)


Miasto - wiadomo
X, Y - wiadomo
? - nie wiem co to daje, generalnie jest na 0
Przynależność & Rotacja & Wielkość - wiadomo
-------------------------
Create_Villager_Pos - tworzy wieśniaka, np. uczeń drwal

Budowa:

Kod:
CREATE_VILLAGER_POS ("X, Y", "X, Y", "Robota", Wiek)


X, Y - lokacja domu danego wieśniaka
X, Y - lokacja gdzie wieśniak sie pojawi po wczytaniu mapy
Robota - patrz na dół
Wiek - np. 20

FARMER - wieśniak startuje jako farmer
FISHERMAN - wieśniak startuje jako rybak
FORESTER - wieśniak startuje jako drwal
HOUSEWIFE - wieśniaczka startuje jako gospodyni
LEADER - wieśniak startuje jako szef(?)
SHEPHERD - wieśniak zdyscyplinowany
Uwaga: jeśli będziecie tworzyć gospodynie, to nie będziecie mieli w wiosce dzieci!

-------------------------
Create_Town_Villager - tworzy wieśniaka, który nic nie robi

Budowa:

Kod:
CREATE_TOWN_VILLAGER(Miasto, "X, Y", "Robota", Wiek)


Miasto - podawałem wcześniej
X, Y - startowa lokacja wieśniaka
Robota - podawałem wcześniej
Wiek - wiadomo
Uwaga: Wieśniacy, którzy są stworzeni przez tą funkcje mogą się rozmnażać!

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_TOWN_VILLAGER(3, "2031.33,1087.22", "NORSE_FARMER", 22)


Wieśniak farmer, który żyje w wiosce trzeciej i ma 22 lata.
-------------------------
Create_Special_Town_Villager - tworzy specjalnego wieśniaka, np. szkielet

Budowa: budowa jest taka jak w funkcji create_town_villager

Lista specjalnych ludzi:

0 - 10 - NIE WOLNO UŻYWAĆ!
11 - 62 - zwykli wieśniacy
63 - Pied Piper
64 - Guru
65 - Pied Piper1
66 - Coonskin
67 - Zadowolony człek
68 - Szaman(mężczyzna)
69 - Szaman(kobieta)
70 - Barbarzyńca
71 - Sailor(czerwona koszulka)
72 - Sailor(zielona koszulka)
73 - Rzemieślnik
74 - Zadowolony człek(bez tekstur)
75 - Hermit z zieloną czapką
76 - Pied Piper
77 - Sable nauczycielka chowańców
78 - Sailor(czarna koszulka)
79 - Pied Piper
80 - Szkielet
81 - Rzeźbiarz
82 - Łowca smoków
83 - Sailor
Uwaga: nie można używać wartości większej od 83, bo sie gra sypie.

-------------------------
CZĘŚĆ II - poniżej!
-------------------------
Create_Town_Fish_Farm - tworzy farmę, do której rybacy zanoszą ryby.

Budowa:

Kod:
CREATE_TOWN_FISH_FARM (Miasto, "X, Y", ?)


Miasto - podawałem wcześniej.
X, Y - lokacja pola
? - nie wiadoma, generalnie jest na 0.
--------------
Create_Animated_Static - tworzy "animowany" budynek.

Budowa:

Kod:
CREATE_ANIMATED_STATIC("X, Y", "Obiekt", Rotacja,
Wielkość)


X, Y - lokacja objektu
Obiekt - patrz na dół
Rotacja & Wielkość - nazwa mówi sama za siebie

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_ANIMATED_STATIC("1781.03,2810.63", "Norse Gate", 5953, 1000)


Stworzy tą ogromną brame chowańców która była na wyspie 1.

Norse Gate - brama chowańców
Gate Stone Plinth - kamienna brama
Piper Cave Entrance - wejście do kopalni

--------------
Create_MobileObject - tworzy obiekt.

Budowa:

Kod:
CREATE_MOBILEOBJECT ("X, Y", Przedmiot, Stopień, Wielkość)


X, Y - lokacja obiektu
Przedmiot - patrz na dół
Stopień - rotacja
Wielkość - nazwa mówi sama za siebie

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_MOBILEOBJECT ("3190. 89,1960. 44",1, 5092, 7000)


Tworzy kartę.

0 - Beczka, baryłka
1 - Karta egipska
2 - Garnek
3 - Garnek
4 - Zdjęcie dziecka
5 - Kawałek czegoś
6 - Zdjęcie dziecka
7 - Maleńki trójkątny pryzmat
8 - Zdjęcie dziecka
9 - Karta egipska
10 - Garnek
11 - Garnek
12 - Garnek
13 - Inny garnek
14 - Sterta drewna
15 - Krzak
16 - Zdjęcie dziecka
17 - Szary grzybek
18 - Niebieski grzybek
19 - Muchomor
20 - Sześcian
21 - Pierwiastek wiary
22 - Pierwiastek wiary
23 - Statek(ten z pierwszej wyspy)
24 - Ryba
25 - Sześcian
26 - Obszar(?)
27 - Plany świątyni
28 - Zasięg świątyni(duży)
29 - Zasięg świątyni(średni)
30 - Zasięg świątyni(mały)
31 - Kocioł
UWAGA: nie wolno używać wartości większych niż 31!

--------------
Create_Bonfire - tworzy ognisko.

Budowa:

Kod:
CREATE_BONFIRE ("X, Y", Rotacja, ?, Wielkość)


X, Y & Rotacja & Wielkość - podawałem wcześniej
? - Niewiadoma(generalnie na 0)

Poprawna budowa:

Kod:
CREATE_BONFIRE ("203. 33,499. 77",10, 0, 1. 0)

--------------
Create_Street_Lantern - tworzy latarnie.

Budowa:

Kod:

CREATE_STREET_LANTERN ("X, Y", Wartość)


X, Y - lokacja
Wartość - od 1 - 7(różne latarnie)
--------------
Nie mam pomysłu co jeszcze mogłoby się wam przydać, pytajcie o co dusza zapragnie, a postaram się odpowiedzieć na wasze pytania!


Ostatnio zmieniony przez Shack dnia Sro Lip 30, 2008 9:45 am, w całości zmieniany 1 raz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Los_Emilos
Uczeń


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 462
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 7:52 pm Powrót do góry

Ciekawy poradnik, może teraz kiedy sam się pobawię z tworzeniem map do Black & White tylko na początku będę musiał zainstalować sobie grę a jakoś nie chce mi się.
_________________
Cytat:
Bo czasami prawda to za mało, ludzie czasem zasługują na coś więcej. Na to, by ich wiara została wynagrodzona.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 8:32 am Powrót do góry

Shack napisał:
0 - 10 - NIE WOLNO UŻYWAĆ!


Mam jedno pytanie dlaczego nie używać??? Co to jest jestem bardzo ciekawa.....
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 9:18 am Powrót do góry

Em.. po prostu się gra sypie.. zaraz dopisze drugą część.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 11:44 am Powrót do góry

Aha dzięki
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 4:42 pm Powrót do góry

Hm.. kopałem, kopałem, kopałem i znalazłem! Odkryłem jak stworzyć boisko do piłki nożnej, bez instalacji żadnych patch'ów, ani niczego podobnego.

Boisko można stworzyć za pomocą funkcji Create_Abode

Kod:
CREATE_ABODE(0, "X, Y", "TIBETAN_ABODE_FOOTBALL_PITCH", 0, 1000, 0, 0)


I parę specjalnych wieśniaków, którzy by grali w tą piłkę!

Kod:
CREATE_SPECIAL_TOWN_VILLAGER(0, "X, Y", 77, 18)
CREATE_SPECIAL_TOWN_VILLAGER(0, "X, Y", 67, 18)
CREATE_SPECIAL_TOWN_VILLAGER(0, "X, Y", 64, 18)
CREATE_SPECIAL_TOWN_VILLAGER(0, "X, Y", 63, 18)


Btw. dla chętnych, którzy by chcieli pododawać sobie parę klamotów od chowańca:

Kod:
CREATE_MOBILE_STATIC("X, Y", 54, 0.020384, -0.476701, -0.050867, 0.260701, 0.6000000)


To co wyżej podałem, to pluszak.

Kod:
CREATE_MOBILE_STATIC("X, Y", 53, 0.020384, -0.476701, -0.050867, 0.260701, 1.500000)


A to wyżej, to piłka plażowa. Jest jeszcze możliwość stworzenia kręgli i grania w nie

Edit: oczywiście, można zmieniać TIBETAN_ABODE_FOOTBALL_PITCH na inne, np. AZTEC_ABODE_FOOTBALL_PITCH. Działa to tak samo, jak z budynkami.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 7:49 am Powrót do góry

Juchu! Teraz jak mój chowaniec zgubi pluszaka to mu go dogram ostatnio zgubił:
-Kostkę do gry (taka czerwona malutka) wrzucając ją do wody
-Piłkę plażową wrzucając do wody.
Jak bawi się misiem to musze go pilnować bo lubi nim porzucać i przez to zgubił wymienione powyżej rzeczy, a potem idzie do wioski i rzuca mi wieśniakami chociaż ma charakter przyzwoity i szczery...
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 8:27 am Powrót do góry

Mój robi tak samo, po prostu trzeba mu klapsa dać bo jest zbyt "swawolny".

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Matchew
Wyznawca


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 182

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 9:24 am Powrót do góry

Shack możesz mi powiedzieć gdzie ty masz przycisk BROWSE ? Bo szukam i szukam, i znaleźć nie mogę. (chce zrobiś sobie boisko w potyczce 1 na 1.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 10:27 am Powrót do góry

W którym miejscu? Mi wszystko działa poprawnie :p

A jak chcesz boisko, to nie musisz robić mapy od nowa, tylko otworzyć tą, która już jest i po prostu znaleźć lokacje i dodać to boisko.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 11:36 am Powrót do góry

Mam jeszcze dwa pytania, a oto one:
Gdzie to trzeba wrzucić, żeby był pluszak, albo piłka??
I czy masz może inne takie klamoty dla chowańca np. kostka do gry??
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 11:48 am Powrót do góry

Hmm.. wchodzisz do głównego katalogu gry, otwierasz folder Scripts, potem Playgrounds, otwierasz dowolną mapę notatnikiem, i dodajesz.

PS. a klamotów mam pełno

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 2:09 pm Powrót do góry

Napisz tutaj plis mój chowaniec ryczał ostatnio jak zgubił kostkę... Tak lubił nią rzucać...
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 2:41 pm Powrót do góry

Spoko, zaraz dam. Tylko taka rada:

jak chowaniec pisze że ma ochotę poswawolić to lepiej go pilnuj, bo mój jak widzi piłkę to rzuca w domy i rzuca wieśniakami, bo swawoli ;P

Kod:
CREATE_MOBILE_STATIC("X, Y", 55, 0.020384, -0.476701, -0.050867, 0.260701, 0.6000000)


Proszę, oto kostka do gry. Ale pamiętaj aby nie przepisywać tego X, Y, tylko znaleźć jakąś lokację obok świątyni Jakbyś miała problem, to śmiało pisz, tylko podaj nazwę mapy, a coś wykombinuje.

Jeśli chcesz, to tutaj masz na piłkę do kręgli i kręgle:

Kod:
CREATE_MOBILE_STATIC("X, Y", 56, 0.020384, -0.476701, -0.050867, 0.260701, 0.6000000)


To na kręgle.

Kod:
CREATE_MOBILE_STATIC("X, Y", 57, 0.020384, -0.476701, -0.050867, 0.260701, 0.6000000)


To na piłkę do kręgli.

PS. chodziło Ci o tą kostkę?



A tak przy okazji, dodałem sobie cuda:


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 4:16 pm Powrót do góry

Tak o tą kosteczkę a i bardzo dziekuje
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 4:53 pm Powrót do góry

Nie ma za co

Jakby były jeszcze jakieś problemy, to pisz śmiało!

PS. Fajnie się bawią:

Wsadziłem trzy neutralne kreatury do mojej wioski i dałem im zabawki, oto efekt:



(słabo uchwyciłem, ale rzucały kostką, miśkiem i kopały piłkę i tańczyły, mojego chowańca nie było bo spał >.<)

A najfajniejsze jest to, że jak wrzuciłem miśka do zagrody mojego chowańca, to te trzy knypki poleciały za nim i miałem 4 chowańce w zagrodzie xD

Jakby ktoś chciał tą mapę, to pisać(to jest przeróbka, cuda, wszystkie miasta w rejonie, 99999999 żarcia i drewna w każdej wiosce i inne bajery takie jak klamoty od chowańca, opady śniegu, jakby ktoś chciał to jeszcze mogę inne rzeczy dodać i zrobić aby to była nocna mapa).

Edit:



Tutaj niestety też nie uchwyciłem swojego chowańca :[
Musze ciągle używać cudu skurczenia, bo jest troszku za duży(w świątyni pisze, że ma 87% wysokości).

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 7:23 pm Powrót do góry

AAAAAAAAAAAAAAA ja kcem tą mapę AAAAAAAAAAAAAAAAAA jak ja kocham jak mój chowaniec się bawi ale nie lubie jak się z innym całuje AFEEE....
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 7:50 pm Powrót do góry

Tutaj masz link:

http://uploader.pl/?d=7881F5131

Mam nadzieje, że twój chowaniec jest jeszcze malutki(według konga 16-20 wzrostu), bo inaczej gdy twój chowaniec podejdzie do innych maluchów, wyświetli się komunikat że te maluchy nie chcą się z twoim chowańcem bawić.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 8:24 pm Powrót do góry

Mój chowaniec ma 10 wzrostu więc się nie martw Juchu mam mapę mam mapę zaraz zaczne skakać pod sufit a sufit u mnie jest wysoko oj jak wysoko...
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Matchew
Wyznawca


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 182

PostWysłany: Pią Sie 01, 2008 7:49 am Powrót do góry

Ekhem... Gdzie to wkleić, czy co z tym zrobić aby działało?
Mógłbyś zrobić jakąś mapę dla mnie z wulkanem? Coś takiego jak u nemezisa


Ostatnio zmieniony przez Matchew dnia Pią Sie 01, 2008 7:55 am, w całości zmieniany 1 raz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Pią Sie 01, 2008 7:52 am Powrót do góry

Hmm... da się zrobić, ale muszę obczaić w jaki sposób sie wulkan tworzy..

A co do wklejenia, otwórz folder gdzie zainstalowałeś grę, wejdź do folderu Scripts potem Playgrounds i wklej tam to.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Sie 01, 2008 11:13 am Powrót do góry

Na piątej wyspie mój chowaniec trzymał się daleko od wulkanu nawet jak kazałam mu podejść to popatrzył i zwiewał bo się przestraszył albo bał się chowańca Lethysa
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Matchew
Wyznawca


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 182

PostWysłany: Pią Sie 01, 2008 11:38 am Powrót do góry

Lethysa? CHyba Nemezisa
Ja sobie dzięki tej mapie zrobiłem bez problemu -100 charakter ]

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odpowiedz z cytatem
Anda
Stała forumowiczka


Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Sie 01, 2008 12:38 pm Powrót do góry

Matchew napisał:
Lethysa? CHyba Nemezisa

Lethysa. Z Nemezisem było OK.... Wiesz zły wilk, a dobry lew.....
_________________
Jeśli chcesz mi coś powiedzieć, mów wprost...


Opcja "Szukaj" nie gryzie... Tylko połyka w całości...

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Odpowiedz z cytatem
Shack
Wyznawca


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 191

PostWysłany: Pią Sie 15, 2008 5:47 pm Powrót do góry

Cóż.. widzę że mój temat wymiera

Zainstalowałem sobie Black & White Creature Isle i pierwsze co zrobiłem, zabrałem się za przeglądanie skryptów. Dla zainteresowanych:

Kod:
CREATE_CREATURE_ISLES_BUILDING("X, Y", "Budynek", Rotacja, Wielkość)


X, Y - lokacja
Budynek - budynek, patrz niżej
Rotacja - rotacja budynku
Wielkość - czyli wielkość, jak chcecie 1, to sie pisze 1000, 2 to 2000, itd.

Budynki:

"Creature Dojo" - Dojo kreatur
"Creature Stadium" - Stadion sportowy kreatur


-----

Kod:
CREATE_SPECIAL_TOWN_VILLAGER(Miasto, "X, Y", Numer, Wiek)


Miasto - przynależność do którego miasta wieśniak należy
X, Y - lokacja stworzenia
Numer - patrz na dół
Wiek - wiek wieśniaka(jak dacie 18 to będzie dorosły)

84 - Człowiek z mulawą głową
85 - bestia(?)


-----

Kod:
CREATE_NEW_TOWN_SPELL (Miasto, "Cud")


Miasto - przynależność do której agory cud będzie należał
Cud - patrz na dół

CREATURE_SPELL_ANTI_SPELL - Antycud
CREATURE_SPELL_FAST - Cud szybkości chowańca


-----
Kod:
CREATE_CREATURE_FROM_FILE ("Gracz", Kreatura,"Umysł", "X, Y")


Gracz - gracz, np. PLAYER_ONE
Kreatura - patrz na dół
Umysł - umysł chowańca, np. KhazarCreature
X, Y - lokacja startowa

17 - Kurczak
18 - Krokodyl


Było więcej, ale to są główne rzeczy(te które mi sie przydały). Jak chcecie więcej, to piszcie, a zedytuje posta

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
milosz356
Nawrócony


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: z internetu

PostWysłany: Pią Gru 26, 2008 9:49 am Powrót do góry

jak można zrobić dozowniki cudów?

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odpowiedz z cytatem
Guaulden
Starszyzna wioski


Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 992
Skąd: ja mam ten łupież?!

PostWysłany: Pią Gru 26, 2008 10:01 am Powrót do góry

Kiedyś o tym pisałem. Jak znajdę to natychmiast wstawię linka.

edit/ http://bw.gry-online.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=2892&highlight=
_________________

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen Odpowiedz z cytatem
milzone
kapłan Laartaosa


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 206
Skąd: Ysgard

PostWysłany: Sob Gru 27, 2008 10:18 am Powrót do góry

ja natomiast mam mały problem:
wkleiłem sobie tę linijkę kodu, dzięki której mogę robić różne obiekty, czyli ten:
Kod:
CREATE_MOBILEOBJECT ("3190. 89,1960. 44",1, 5092, 7000)

ale zmieniłem z karty egipskiej(i tak nie wiem co to jest ) na statek z pierwszej wyspy.tę linijkę kodu wkleiłem do pliku "Three_gods", czyli potyczka z dwoma bogami. I tera mój problem:kiedy odpalam grę, wyskakuje klasyczny błąd typu "BW przestał działać i wyślij czy nie wysyłaj"
Gdzie popełnilem bląd?
_________________
[Wiadomość ściśle tajna, i zastrzeżona tylko dla rządowych rezerw wojskowych]

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen WP Kontakt Odpowiedz z cytatem
Guaulden
Starszyzna wioski


Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 992
Skąd: ja mam ten łupież?!

PostWysłany: Sob Gru 27, 2008 12:45 pm Powrót do góry

Hm... ale przed ładowaniem potyczki, czy od razu po kliknięciu na ikonę? Jeśli tak, to sprawdź, czy może przez przypadek nie wpisałeś tego kodu do danych któreś z wysp, na której możesz teraz obecnie toczyć grę w kampanii. Możliwe też, że wpisałeś ten kod w złym miejscu (np. przed danymi na samym początku, świadczącymi jak długo trwa dzień, takie różne podobne duperele itp.). Kiedyś tak zrobiłem i też przez błąd w jednej mapie nie chciała mi się gra odpalić.
_________________

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen Odpowiedz z cytatem
milzone
kapłan Laartaosa


Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 206
Skąd: Ysgard

PostWysłany: Sob Gru 27, 2008 1:24 pm Powrót do góry

To akurat przed ładowaniem samej potyczki. Ewentualnie mogę sobie poradzić bez tego, jak ktoś zamieści screena tego "Maleńkiego trójkątnego pryzmatu"(numer 7, lista obiektów) i ewentualnie reszty rzeczy których nie widziałem, czyli:
Sześcian
Obszar(?)
Plany świątyni
Zasięg świątyni(duży)
Zasięg świątyni(średni)
Zasięg świątyni(mały)
Kocioł
Karta egipska
Garnek
Garnek
Zdjęcie dziecka
Kawałek czegoś
Zdjęcie dziecka
Garnek
Inny garnek
_________________
[Wiadomość ściśle tajna, i zastrzeżona tylko dla rządowych rezerw wojskowych]

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Tlen WP Kontakt Odpowiedz z cytatem
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Black and White PL Strona Główna » Black & White (+ Creature Isle)
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme & Graphics by Daz