Menu główne

Start
Forum
Start arrow Wyspy 7-9
Opis przejścia wyspy 7 do 9  Email
Wpisał: Zerat   
30.10.2006.

Wyspa VII
Zadania główne:
- Wygraj wyspę
Miasta:
- Potwór w kopalni Srebrne zwoje
- Rafinerie
- Mroczni uczniowie/Ponury Obelisk Dodatkowe
- Osiągnąć absolutne zło

- Użyj cudu leczenia

- Użyj cudu błyskawicy na wrogu

#Zadanie główne
Rozbudowujemy nasze miasto wedle uznania. Na wzgórzu cofając się od centrum naszego miasta jest teren "imponujący", zbudowane tam budowle wywrą większe wrażenie. W miarę szybko należy też ukończyć mury na północ i wschód od naszego miasta. Z czasem jednak zachodnie mury można zużyć i postawić je dalej (gdzie teren się obniża).
Wyspa jest o tyle ciężka ze wróg często używa cudu epickiego - trzęsienie ziemi. Budynki są niszczone dość daleko od poruszającego się po terenie pęknięcia. Podobno użycie Boskiej siły przed nadchodzącym pęknięciem powoduje ziemne kierunku ruchu pęknięcia.

#Srebrny zwój - Rafinerie. Na środku wyspy.
Nagle wybuchają pożary na wszystkich rafineriach i człowiek potrzebuje pomocy. Możemy poczekać aż przejmiemy cała wyspę lub wysłać tam chowańca żeby je ugasił. Problem z chowancem jest taki że może on przypadkowo zwabić z pobliskiego miasta wrogie wojsko.
50000 trybutu

#Srebrny zwój - Potwór w kopalni. Kopalnia w naszym mieście.
Istnieją 2 sposoby na wykonanie tego zadania.
1. Zbieramy mały oddział wojska i wysyłamy go aby zabił potwora
2. W pobliżu twojej wioski plącze się nieszczęśliwy wieśniak z chorymi krowami. Bierzemy jedną z jego krów i upuszczamy na kopalni (tak aby znikneła) Potwór zje chorą krowę i zdechnie.
2. a) pozostałe krowy wieśniaka jak najszybciej ulecz a dostaniesz trochę trybutu.
40000 + 5000 trybutu

#Srebrny zwój - Mroczni uczniowie/Ponury Obelisk.
Zadanie pojawia się po przejęciu małej wioski na zachód od naszej głównej. Pojawi się posąg do którego zaczną zlatywać się ludzie.
Dobro: Zbieramy każdego człowieka indywidualnie i potrząsamy nim tak jak to czynimy gdy chcemy anulować jakiś czar. Po otrząśnięciu się, ludzie zaczną sami niszczyć obelisk
Zło: Należy zebrać grupę ludzi i postawić ich przy posągu. Po chwili posąg wybuchnie, ludzie zginą a my dostaniemy nagrodę
40000 trybutu

Wyspa VIII
Zadania główne:
- Wygraj wyspę
Srebrne zwoje:
- Zegar słoneczny
- Taniec deszczu
- Wyspa Nimf
Dodatkowe:
- podlewać pola każdego dnia
- Umieść pola na całej żyznej ziemi


#Zadanie główne
pustynna wyspa o nietypowym kształcie, mimo tego bardzo duży teren zajmuje woda. Miasto na środku wyspy ma w posiadaniu Huragan wiec dobrze jest je dość szybko przejąć. Oprócz drobnych oddziałów wroga czasem zdarzają się katapulty.

#Srebrny zwój - Zegar słoneczny. Kamień niedaleko wyjścia z wioski.
Zadanie wymaga szybkiego klikania i zabawy ze zmianą pory dnia. Należy zapalić wszystkie 4 pochodnie, jednak każda da się zapalić o konkretnej porze dnia i nie pali się długo. Spis na której kresce pory dnia jest najlepiej ustawić na zegarze słonecznym żeby zapalić pochodnie:

- lewa - tuż nad "horyzontem" przy wschodzie słońca

- prawa - tuż nad symbolem słońca

- górna (własna wyspa) - nad symbolem masek, po zachodzie słońca

- dolna (stały ląd) - pod księżycem

50000 trybutu

#Srebrny zwój - Taniec deszczu. Niedaleko wioski z huraganem.
Należy stukać w bębny zgodnie ze wskazaną kolejnością (powtarzanie melodii) aby uratować domek przed zniszczeniem, niestety kolejność zawsze jest losowa.
30000 trybutu

#Srebrny zwój - Wyspa Nimf. Wysepka w zatoce przy naszej 1 wiosce.
Kobiety potrzebują pewnego składnika, nie powiedzą ci niestety bezpośrednio. Potrzebują one człowieka mężczyznę mającego 21 lat. Wiek można sprawdzać wciskając klawisz "S".

#Dodatkowe - Podlewać pola każdego dnia.
Porostu rzucamy parę cudów wody na pola, najlepiej przy wschodzie słońca.
3000 trybutu

#Dodatkowe - pola na żyznej ziemi.
Należy szukać terenów trawiastych przy jeziorach i tam stawiać pola.
5000 trybutu

 

Wyspa IX
Zadania główne:
- Wygraj wyspę

#Zadanie główne
Czas na wielki finał. Tutaj niestety nasz komputerowy przeciwnik nie trzyma się zasad które powinny go obowiązywać. Chwile po starcie nadejdzie pierwsza fala, podzielona na 2 ronty: 1. Na lewo od głównej bramy, 2. Mur przy którym jest ołtarz. Wyślij dużo ludzi do ołtarza, gdyż mana będzie bardzo potrzebna. Łuczników wyślij na mur po prawej stronie wioski. Chowaniec przyda się przed główną bramą. Niech zniszczy katapulty ale nich uważa na łuczników. W tym czasie twoi łucznicy powinni już być atakowani przez wrogiego chowańca. Możesz tam wysłać swoje stworka żeby go ubił, lub użyć skał w wiosce żeby go osłabić. Po pokonaniu 1 fali wycofaj wojska z murów i terenów przy bramie, gdyż zaraz wybuchnie w tej okolicy wulkan. Żeby zmniejszyć straty (względnie) należy zbudować pracownie cudów która zwiększy nasze wpływy i oddali punkt powstania wulkanu. W praktyce jednak na tej jedynej wyspie komputer stawia swoje Epiki gdzie mu się to podoba nawet na środku naszej wioski. a nasza Pracownie cudów i tak prawdopodobnie zostanie zniszczona. Płynącą lawę możesz gasić używając cudu wody, ale nie lejemy jej lecz rzucamy "kulki wodne" które są znacznie bardziej efektywniejsze. Trochę po erupcji powinny się pojawić posiłki; Wikingowie pojawią się w pobliżu jednego z miast wroga. Wysyłamy ich na centrum miasta, jest ich na tyle dużo ze powinni zdążyć z przejęciem.
Po chwili odpoczynku przy kolejnym mieście wroga pojawia się japończycy. Wysyłamy tam chowańca żeby im pomógł. gdyż wróg ma tam sporo wojska. Jak już będziemy mieli w posiadaniu 2 miasta wroga można zabrać się za budowę w głównym naszym miasteczku. Często się zdarza że po zdobyciu 2 bocznych wiosek wulkan już nie zostanie uruchomiony. Będą w sumie czasem z ostatniego wrogiego miasta przychodzić jakieś wojska ale silne nie powinny być. teraz możesz albo zebrać porządną armie w centralnej wiosce i POWOLI iść w głąb wrogiej stolicy, lub klasycznie rozbudowywać wioski i przejmować "urokiem osobistym". Istnieje możliwość ze wrogi chowaniec nawet nie zauważy że atakujesz jego miasto i nie opuści dzielnicy gdzie jest jego zagroda.

Gratuluje ukończyłeś grę ... a teraz do sklepu po dodatek :)
 
« poprzedni artykuł

Black & White: CI

INFO
Tłumaczenie FAQ
Pomoc EA