Menu główne

Start
Forum
Start arrow Wyspy 1-3
Opis przejścia wyspy 1 do 3  Email
Wpisał: Zerat   
30.10.2006.

1. Układ miasta:
a) prowadź drogi prosto od centrum (trzymając CTRL) i łącz je tworząc pajęczynę.
b) stawiaj domy przy drodze i łącz je, ale pamiętaj żeby nie były zbyt blisko siebie.
c) Stawiaj imponujące domy (karczma, świątynia) po wewnętrznej każdego pierścienia, maja wtedy większy wpływ na mieszkania.
2. Drzewa
a) zostawiaj obszary na drzewa, zasadzając je blisko domów daje ci extra 20pkt splendoru na drzewo (użyte w wielu częściach miasta daje wiele punktów).
b) drzewa możesz podlewać (cudem lub dzięki chowańcowi) co da ci praktycznie nieograniczony zapas drewna.
3.Ochronka zwiększa płodność
a) stawiaj je na skrzyzowaniach aby obejmowały więcej domów (mieszkalnych).
b) Dzieci bez ochronki spowalniają rodziców, wiec względnie ochronka zwiększa tępo pracy.
4. Odchody chowanca i ciała użyźniają glebę
Jak możesz to zbieraj te obiekty i kładź je na polach, szybciej znikają i przyspieszają przyrost żywności.
5. Nie stawiaj domów wymagających rudy aż nie zbudujesz Rafinerie. Dają sporo extra rudy, co umożliwia budowę lepszych domów.
Uwagi dodatkowe
- gdy atakuje cię trzęsienie ziemi możesz użyć Boskiej Siły aby je zatrzymać
- podczas ataku przez katapulty możesz próbować łapać kamienie i odrzucać je niszcząc katapulty
- podobno można wzmacniać moc cudów trzymając prawy przycisk myszy
 
 
Wyspa I
Zadania główne:
- nauka świata, słuchaj doradców
Brązowe zwoje:
- nauka poruszania obiektami   
- tworzenie uczniów Srebrne zwoje  
- farmer z kamieniem
- zablokowany potok  
- uratować ludzi z doliny

#Zadanie główne
Po intrze pojawią się Sumienia, po krótkiej rozmowie pokażą ci chowańca do wyboru, wybrany Stworek zostaje do końca gry. W wersje podstawowej nie ma tygrysa (można zdobyć korzystając z Unlokera - [ link ] ) wiec wybieramy tylko z podstawowej czwórki (Małpa, lew, wilk, krowa). W wersji kolekcjonerskiej, Tygrys wychodzi gdy możemy klikac na danego chowka (pojawia się z tylu).

Po wyborze chowańca można wykonać Tutorial (poruszanie się + ustawienie kamery), lub go ominąć. Sumienie mówi że wtedy stracimy trochę Daniny/Trybutu, lecz nie jest to prawda. Po skończonym/ominiętym tutorialu sumienia powiedzą za co są odpowiedzialne skrole (kolor/typ zadania).

#Brązowy zwój - Wyrzucić kamienie z kręgu.
Podnosimy klikając lewym przyciskiem i upuszczamy poza czerwonym pierścieniem tez lewym przyciskiem.

#Brązowy zwój - Tworzenie uczniów.
Podnosimy ludzika jak wcześniej kamień i upuszczamy w jednym z zaznaczonych miejsc. Po ustawieniu wszystkich ludzików zaliczymy zadanie.

#Srebrny zwój - Wieśniak i kamień.
Gość chce pozbyć się kamienia.
Dobro - Wywalamy kamień gdzieś poza ogródek
Zło - Zabijamy ludzika kamieniem (tracimy nagrodę)
Nagroda - 5000 Trybutu

#Srebrny zwój - Zablokowany wodospad.
Nauka rzucania.
Rzucamy kamieniami aż trafimy w któryś z kamieni przy wodospadzie.
Nagroda - 5000 trybutu.

#Srebrny zwój - Rozdzieleni Ludzie. Przenoszenie przedmiotów.
Dobro - przenosimy ludzi miedzy dwoma zaznaczonymi strefami
Zło - Wyrzucamy każdego ludzika gdzie popadnie (tracimy nagrodę)
Nagroda - 1000 Trybutu

 

Wyspa II

Czas na trochę wojny. Wyspa do długich nie należy. Na początek ratujemy 2 grupy po 5 ludzi wrzucając ich do wirów. Następnie wykonujemy lekki kontr-atak; Łapiemy za plotek uwalniając baczki, Łapiemy za pochodnie i podpalamy "walce". Po pojawieniu się 2 wulkanu wyspa się kończy.

 

Wyspa III

Zadania główne:
- (ogólnie) nauka budowy miasta Brązowe zwoje 
- Jak zmienić porę dnia  
- Jak budować drogi Srebrne zwoje  
- Uciszenie koguta  
- Niepokalane poczęcie Dodatkowe
- Znaleźć wszystkie znaki "?"  
- Zwiększyć poziom Splendoru do 30000


#Zadanie główne
Jak chcesz to się trochę rozejrzyj. Nie możesz robić nic poza zielonym pierścieniem "Strefa wpływów". Klikamy na Zloty zwój ...

#Złoty zwój - Podnieść 200 zboża z pola i wrzucić do spichlerza.(5000 trybutu) Stworzyć 3 uczniów farmerów. (2000 trybutu) Wrzucić kilka drzew do spichlerza. (2000 trybutu) Stworzyć 3 uczniów drwali. (2000 trybutu)

#Złoty zwój - Ten przy Centrum miasta. Wyjaśnienie oznaczeń na centrum miasta.

#Złoty zwój - Nauka budowy.
"Zdejmujemy" domek z centrum i kładziemy go gdzie chcemy i jest to możliwe. Następnie wyrywamy jakieś pobliskie drzewko i upuszczamy je na fundament nowego domu. W sumie potrzebujesz 12 domków mieszkalnych. Podczas budowy stwórz 3 uczniów budowniczych za kolejne 2000 trybutu.
Możesz tez budować używając "boskiego budowania"; czyli bierzemy drzewo i nie upuszczamy nad fundamentem ale trzymamy przycisk działania. Budynek dość szybko się postawi, lecz kosztuje wtedy więcej zasobów niż zwykle. Za ukończenie domów dostaniesz 3000 trybutu.
Kolejny etap; potrzebujemy więcej ludzi wiec tworzymy extra 3 uczniów rozpłodników otrzymując za to kolejny trybut. (2000)
Dobre sumienie chce 75 ludzi w wiosce, wiec czekamy aż się ich tyle zrobi :) .

#Złoty zwój - Pasek zadań / interfejs gry.
Czekając na zwiększenie populacji aktywujemy kolejny skrol. Otwieramy teraz pasek zadań klikajac na ikonke w lewym dolnym rogu ekranu, następnie go zamykamy i znów otwieramy.
Przechodzimy do zakładki Trybutu (F4), gdzie można kupować inne budynki, cuda, umiejętności chowańca itp. Sumienie prosi o kupno świątyni co tez wykonujemy. Następnie stawiamy fundament świątyni. Budynek ten wymaga rudy. W pobliżu jest kopalnia i kilka (migających) kamieni zawierających rude. Skorzystaj z Boskiego budowania i szybko zbuduj świątynie. po skończonej budowie ludzie z innej wioski do ciebie się przyłączą. (5000 trybutu)
Teraz postaw trochę extra domów lub czekaj aż ludzie przyjdą w okolice twojej wioski i ich przyjmij.

#Złoty zwój - Wojsko.
Wystarczy słuchać złe sumienie; kupujemy Zbrojownie, stawiamy gdzieś dalej od domów mieszkalnych  i szkolimy oddział. Następnie uczymy się go kontrolować i wykorzystywać np., do przejmowania innych miast.
Trybut 8000 + 3000

#Brązowy zwój - Zmiana pory dnia.
W pobliżu wiru z którego wyszli ludzie. Proste i przydatne
2000 trybutu

#Brązowy zwój - Sprawdzanie zadań.
Gdzieś w mieście. Pokazuje jak sprawdzać zadania do wykonania.

#Brązowy zwój - Budowanie dróg.
Gdzieś w mieście. Proste i przydatne. 2000 trybutu

#Zloty zwój - Chowaniec.
Nauka jak obchodzić się z chowancem.
Użyj smyczy (klawiatura przycisk L) aby wyciągnąć stwora z zagrody. Daj mu trochę jedzenia (zboże) i przywiąż (2x Lewy klik) do kamienia przy polu.
Nagle stwór złapie człowieka i zacznie się zastanawiać czy go zjeść. Przytrzymaj lewy przycisk myszy nad chowkiem i poruszaj myszka powoli (jeśli chcesz żeby zjadł) lub szybko (zabraniasz mu jedzenia ludzi) nad stworkiem.
10000 trybutu
Pozostaje ci tylko obserwować stworka i pochwalać lub karać za to co robi.

#Srebrny zwój - Ucisz koguta.
W pobliżu zadania ze zmianą pory dnia.
Zadanie tyczy się właśnie zmiany pory dnia, należy kilka razy zmienić porę dnia z nocy na dzień i z dnia na noc, aż kogut przestanie piać.
 10000 trybutu

#Srebrny zwój - Niepokalane poczęcie.
Dom oddalony od centrum w kierunku spichlerza. Jesteśmy oskarżeni o ciąże pewnej kobiety.
Dobro: Wystarczy iść za nią i zobaczyć do którego domu wejdzie, a następnie ojca postawić przed domem gdzie weszła kobieta.
Zło: zapłacić facetowi ok. 2000 drewna
20000 trybutu

#Dodatkowe - Zwiększyć poziom splendoru do 30000.
Wystarczy rozbudowywać miasto.
10000 trybutu

#Dodatkowe - Znaleźć 20 znaków. (Osobiście nie warte zachodu.)
 Znaki 1 - 5 - Wewnątrz i na około głównego miasta
 Znaki 6 - 13 - W pobliżu miasta które jest najdalej od startowego.
 Znak 14 - Przy dużym posągu
 Znak 15 - Na plaży
 Znaki 16 - 17 - Przy mieście które się do ciebie przyłącza
 Znak 18 - Przy przejętym mieście, blisko wody
 Znak 19 - Przy przejętym mieście, blisko kopalni
 Znak 20 - Na lewym wzgórzu prowadzącym do dużego posągu
2000 trybutu

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Black & White: CI

INFO
Tłumaczenie FAQ
Pomoc EA