Menu główne

Start
Forum
Start arrow Wyspy 4-6
Opis przejścia wyspy 4 do 6  Email
Wpisał: Zerat & Obeebok   
27.10.2006.
Wyspa IV
Zadania główne:
- Wygraj w tej krainie Brązowe zwoje
- Zbuduj mury
- Użyj ról chowańca
Srebrne zwoje:
- Syrop orzechowy
- Legion nieumarłych
Chowańca:
- Chowaniec buduje domy: 12
- Każ chowańcowi zebrać 3000 jednostek żywności
- Zniszczyć chowańcem oddziały wojska: 2
- Chowaniec zabawia ludzi: 5
Dodatkowe:
- Zwiększ splendor do 30000
- Zniszcz wszystkie lasy w krainie
- Wznieś 10 budynków w imponujących obszarach
- Każ wieśniakom zebrać 4000 jednostek rudy
- Każ wieśniakom zebrać 4000 jednostek żywności
- Każ wieśniakom zebrać 4000 jednostek drewna
- Stwórz uczniów-rodziców: 12
- Osiągnij status miasta - liczba mieszkańców: 150
- Zbuduj pole na żyznym terenie
- Nawodnij pole
- Nawodnij las
- Stwórz uczniów-wyznawców: 10
- Podnieś umiejętności oddziału do poziomu regularnego

#Zadanie główne - Wygraj w tej krainie
Należy przejąć wszystkie miasta. Jako dobry bóg robisz to splendorem, jako zły tworzysz armię i podbijasz je po kolei. Mi wystarczyło około 100 żołnierzy i 50 łuczników. Za wykonanie zadania w jeden sposób, czyli wszystkie miasta przejmujesz daniną albo wszystkie miasta armią dostajesz 100000 daniny.

#Brązowy zwój - Zbuduj mury
Należy zrobić to, co podpowiada nam dobre sumienie, czyli przeciągnąć mur z jednego końca do drugiego. Raczej nikomu to zadanie nie sprawi problemu. Po wybudowaniu muru warto zrobić tam bramę.
Danina - 0

#Brązowy zwój - Użyj ról chowańca
Z menu ról chowańca (klawisz F3) należy wybrać rolę zbieracza (ta zielona flaga) i przywiązać smycz (automatycznie dostanie się do ręki po wybraniu roli) do pola podwójnym kliknięciem. Potem sumienie będzie się produkować na temat ról, więc należy to przeczekać.
Danina - 1000

#Srebrny zwój - Syrop orzechowy
Zadanie polega na przerzucaniu beczki z jednej wysepki na drugą. Jest ich nieskończona ilość, więc nie ma się co przejmować, że wpada nam co chwila do wody. Jeśli ktoś nie ma nerwów do tego zadania, to niech wykona je po przejęciu wszystkich miast. Wtedy ma się nieograniczone wpływy i beczki można po prostu poprzenosić w wyznaczone miejsca.
Danina - 20000

#Srebrny zwój - Legion nieumarłych
Należy w odpowiedniej kolejności zapalać pochodnie. Raczej nie sprawi to nikomu problemu. W nagrodę dostajemy daninę i oddział nieumarłych. Najlepiej jest scalać z nimi resztę wojska, bo dostają wtedy maksymalną rangę.
Danina - 20000

#Chowańca - Chowaniec buduje domy: 12
Najprostszym rozwiązaniem jest postawienie dużej ilości fundamentów, wyznaczenie roli (klawisz F3) chowańcowi budowniczego i przywiązanie smyczy, do fundamentu w środku. Jeśli mieszkańcy zbudują te fundamenty za niego, to można poczekać do przejęcia wszystkich miast i wtedy postawić fundamenty gdzieś dalej od wieśniaków, żeby mieli długą drogę do przejścia.
Danina - 10000

#Chowańca - Każ chowańcowi zebrać 3000 jednostek żywności
Wybieramy rolę zbieracza (klawisz F3) i przywiązujemy smycz do pola. Chowaniec zacznie zbierać żarcie, więc czekamy aż się zadanie wykona.
Danina - 3000

#Chowańca - Zniszczyć chowańcem oddziały wojska: 2
Koło murów zawsze kręcą się jakieś oddziały wroga, więc wystarczy otworzyć bramę, wziąć chowańca na smycz i kliknąć na wrogim oddziale. Chowaniec się z nimi rozprawi.
Danina - 4000

#Chowańca - Chowaniec zabawia ludzi: 5
U mnie zadanie wykonało się samo, ale jakby chowaniec nie chciał zabawiać ludzi, to wyznaczamy mu rolę komedianta (klawisz F3) i przywiązujemy gdzieś, gdzie jest dużo wieśniaków.
Danina - 8000

#Dodatkowe - Zwiększ splendor o 30000
Grając jako dobry bóg nikt nie będzie miał problemu, bo dojdzie do tego poziomu w trakcie gry. Zły bóg najlepiej niech wykona to zadanie po przejęciu wszystkich miast, żeby nie trzeba się było przejmować innymi miastami. Należy skupić się na jednym mieście. Najlepiej na pierwszym i rozbudowywać je do stanu 30000. Najlepiej jest stworzyć ze 20 rodziców, zapewniać jedzenie i różnorodne domy. Trzeba mieć troszkę cierpliwości
Danina - 10000

#Dodatkowe - Zniszcz wszystkie lasy w krainie
Najlepszym wyjściem jest odpuszczenie sobie tego zadania, bo szkoda na nie czasu. Poza tym ciężko jest je wykonać, bo drwale sadzą cały czas nowe drzewa i są one tak małe, że ciężko jest je wypatrzyć, ale jeśli ktoś się uprze, to najlepiej jest lasy spalić. Dobry bóg może mieć problemy, bo musi drzewa powrzucać do spichlerza.
Danina - 30000

#Dodatkowe - wznieś 10 budynków w imponujących obszarach
Imponującym obszarem jest wzniesie w pierwszej wiosce. Po prostu należy postawić na tym wzniesieniu tyle fundamentów domów, ile się da, a potem je zbudować.
Danina - 3000

#Dodatkowe - Każ wieśniakom zebrać 4000 jednostek rudy
Należy stworzyć przynajmniej jednego ucznia-górnika. W tym wypadku lepiej jest mieć ich nieco więcej, bo ruda się przydaje.
Danina - 3000

#Dodatkowe - Każ wieśniakom zebrać 4000 jednostek żywności
Należy stworzyć przynajmniej jednego ucznia-rolnika i zaczekać aż zbierze wymaganą ilość.
Danina - 3000

#Dodatkowe - Każ wieśniakom zebrać 4000 jednostek drewna
Należy stworzyć przynajmniej jednego ucznia-drwala. W tym wypadku najlepiej jest mieć tylko jednego ucznia i jak wykona zadanie, zrobić z niego z powrotem zwykłego wieśniaka, bo drwale sadzą także nowe drzewa, a na tej wyspie przeszkadza to w wykonaniu zadania "Zniszcz wszystkie lasy w krainie".
Danina- 3000

#Dodatkowe - Stwórz uczniów-rodziców: 12
Stawiając mężczyznę obok kobiety albo na odwrót trzeba stworzyć 12 uczniów-rodziców.
Danina - 4000

#Dodatkowe - Osiągnij status miasta - liczba mieszkańców: 150
Nie jest to trudne zadania i wykona się samo podczas gry, ale jakby ktoś miał problemy, to po prostu trzeba mieć w mieście dużo uczniów-rodziców, trzeba dbać o dostatek żywności i miejsc mieszkalnych.
Danina - 10000

#Dodatkowe - Zbuduj pole na żyznym terenie
Bierzemy do ręki z menu budowy pole i budujemy je w najbardziej zielonym miejscu jakie jest widoczne.
Danina - 3000

#Dodatkowe - Nawodnij pole
Po wybudowaniu ołtarza, jak uczniowie-wyznawcy zrobią wystarczającą ilość many, bierzemy do ręki cud wody i upuszczamy go na pole.
Danina - 3000

#Dodatkowe - Nawodnij las
Po wybudowaniu ołtarza, jak uczniowie-wyznawcy zrobią wystarczającą ilość many, bierzemy do ręki cud wody i upuszczamy go na las.
Danina - 3000

#Dodatkowe - Stwórz uczniów-wyznawców: 10
Po wybudowaniu ołtarza bierzemy po kolei 10 mieszkańców i kładziemy ich przy ołtarzu tworząc 10 uczniów-wyznawców.
Danina - 5000

#Dodatkowe - Podnieś umiejętności oddziału do poziomu regularnego
Poziom regularny to ranga trzecia. Najlepiej jest stworzyć jakiś spory oddział około 50 żołnierzy i ustawić go przy bramie, żeby zajmował się wojskami wroga jak nas atakują. Dobrze jest też wykupić za daninę cud leczenia i regularnie ten oddział leczyć, a jak się skurczy, to stworzyć nowy i scalić go z poprzednim. Wtedy ten nowy oddział automatycznie dostanie rangę starszego.
Danina - 4000


Wyspa V
Zadania główne:
- Wygraj wyspę
Zasoby:
- Ludzie musza zebrać 6000 rudy
- Ludzie musza zebrać 6000 zboża
- Ludzie musza zebrać 6000 drewna Miasta
- Osiągnąć populacje 300 ludzi
- Zbudować pracownie cudów (np. Syrena)
- Zbudować 5 pól uprawnych na żyznej ziemi
- Zbudować 10 struktur upiększających (lampy, pomniki)
Chowańca:
- Chowaniec zbiera 5000 rudy
- Chowaniec zbiera 5000 zboża
- Chowaniec zbiera 5000 drewna
- Chowaniec pomaga przy budowie 30 domów
Wojenne:
- Stwórz 100 żołnierzy
- Zdobyć 3 miasta siłą (wojskiem)
- Zabić wszystko co żyje
Srebrne zwoje:
- Test mnicha
- Uratuj owieczki
- Zasadzka w lesie
Dodatkowe:
- Otoczyć miasto murem
- Zdobyć 3 miasta splendorem
- połączyć 3 strefy wpływów ze sobą
- Zwiększyć poziom Splendoru do 30000

#Zadanie główne
Tutaj poznajemy Japończyków. Zadanie proste, wystarczy podbić wyspę, niezależnie czy jest się dobrym czy złym ;). Ze względu na extra nagrody, część miast lepiej jest przejąć za pomocą siły. Zalecam tez budowę Pracowni cudów, jako ze to początek to bierzemy syrenę.

#Srebrny zwój - Test mnicha. W pobliżu miasta.
Do zadania jest potrzebna umiejętność "Boskiej siły". Należy używając tej umiejętności uderzyć w każdy kamień w tym momencie co mnich. Czyli trzymamy lewy przycisk myszy i machamy ręka po kamieniu, powinien w odpowiednim momencie pęknąć.
40000 trybutu

#Srebrny zwój - Owieczki. Niedaleko miasta wroga.
Owca rodząc swoje małe wystrzeliwuje je w powietrze, twoim zadaniem jest je łapać i kłaść bezpiecznie na ziemi. Jest ich ok. 30 sztuk do złapania.
40000 trybutu

#Srebrny zwój - Szpieg. Na dużej wyspie.
Ustawiając strzałki musimy tak pokierować szpiegiem aby znalazł wszystkie lewitujące skrole. Przeciwnicy tez poruszają się według strzałek. Jedynym problemem jest to ze strzałki czasem same się przestawiają. Bardzo przydatna tutaj jest Pauza (klawisz "P") aby się upewnić czy strzałki są dobrze ustawione.
40000 trybutu

#Dodatkowe - Od początku planszy.
Należy otoczyć całe miasto murem. Nie ma się co spieszyć.
15000 trybutu

#Dodatkowe - Zdobyć 3 miasta przy pomocy splendoru.
Porostu rozbudowujemy nasze pierwsze miasto. Zadanie nie wywołuje kolizji z zadaniem przejęcia 3 miast przy pomocy wojska.
15000 trybutu

#Dodatkowe - Zwiększyć poziom splendoru do 30000.
Porostu budujemy miasto, a w nim sporo świątyń, tawern, pomników i wszystkiego co upiększa miasto.
10000 trybutu

#Dodatkowe - połączyć 3 strefy wpływu w jedną.
Dobro - czekamy aż przejmiemy cała wyspę splendorem, robimy niewielki oddział wojska i wybieramy 3 miasta gdzieś na środku planszy. Przejmujemy je a następnie łączymy drogami i stawiamy domki mieszkalne miedzy miastami. Strefy wpływu nie widać ale ona tam jest, i w końcu się połączy.
Zło - porostu przejmujemy 2 - 3 miasta i robimy z nich wielką metropolie łącząc je razem podobnie jak w dobrym rozwiązaniu, lecz jeszcze przed podbiciem całej wyspy.
5000 trybutu



Wyspa VI
Zadania główne:
- Wygraj wyspę
Miasta:
- Osiągnąć populacje 300 ludzi
- Użyć cudu tarczy aby ochronić ludzi
Chowańca:
- Chowaniec przełamuje mur wroga
- Chowaniec buduje 30 domów
- Chowaniec wygrywa 3 walki chowańców.
- Chowaniec zabija 10 plutonów wroga
- Chowaniec zbiera 3000 drewna
- Chowaniec pomaga przy budowie 30 domów
Wojenne:
- Atakować tylko w nocy
- Zdobyć 3 miasta siłą (wojskiem)
Srebrne zwoje:
- Zagadka 7 samurajów
- Wikingowie - balowicze
- Archeolodzy
- Wylecz chore miasto
Dodatkowe:
- Zbuduj pracownie cudów
- Zdobyć 3 miasta splendorem
- Zmiana zdania (przejść z dobra na zło lub na odwrót)
- Oddzielić kobiety od mężczyzn do oddzielnych miast


#Zadanie główne
Na wcześniejszej wyspie przeciwnik się tylko bronił. Tutaj będą dużo atakować. Zacznijmy od 20 uczniów rozpłodników (nagroda - Trybut), i innych uczniach żeby ruszyła ekonomia. Również szybko postaw pracownie cudów dla kolejnej nagrody trybutu. Chowaniec powinien dać sobie rade z pierwszymi falami wojska bez problemu, szczególnie jeśli będzie znał cud leczenia i błyskawicy.
Oczywiście nie zapominajmy o murach, stawiamy na nich łuczników i mamy trochę wroga z głowy. Trzeba jednak uważać gdyż wróg może przysłać katapultę, wysyłamy jej na przeciw naszego chowańca.
Wygrać wyspę będąc złym jest ciężko, mając dużo rozpłodników tworzymy armie która ma wszystko (piechota, łucznicy, 2 - 3 katapulty i chowaniec), do tego wykonujemy zadanie & samurajów.
Do wroga prowadzą 3 mury. Te najbardziej po prawej są nie chronione, wysyłamy chowańca i potem na miasto za nim. Tam jest dużo rudy i kopalnia. Nie zapomnijmy jednak ze przy każdym z murów na wzgórzach są katapulty, które mogą być uciążliwe.
Do głównego miasta mamy 2 mury, oba najlepiej potraktować chowancem, z ewentualnym wsparciem katapult. Jednak przed ostatnim atakiem dobrze jest dąć wojsku i chowańcowi odpocząć.

#Srebrny zwój - 7 samurajów. Na półwyspie po prawej.
Zadanie względnie proste. Wystarczy znaleźć 7 posążków rozmieszczonych gdzieś na wyspie i ułożyć je na cokołach. Posążki mają poświatę wiec znalezienie ich nie jest aż tak trudne, szczególnie w nocy.



Różowy - Skarpa przy 1 bramie do głównego miasta japończyków

Fioletowy - Przy pierwszej pochodni do podpalenia, od strony wody

Niebieski - Na końcu cypla gdzie zaczynamy zadanie

Zielony - Od chorej wioski w gore i lewo (na klifach)

Żółty - Na górze przy głównym mieście Japończyków, od strony wody

Pomarańczowy - Daleko na prawo od miasta za murem, na klifach

Czerwony - Mała wysepka niedaleko naszego głównego miasta.


Trik: Istnieje możliwość posiadania armii samurajów. Czekamy aż któryś z nich zginie, lub sami zabijamy jednego upuszczając kamień na jednego. Następnie używając "grupowego zbierania" zbieramy jak najwięcej ludzi w wieku 18 - 65, mogą być kobiety, odpadają natomiast dzieci i starcy. Najeżdżamy ręką na 7 samurajów i powinien pojawić się napis żołnierz/Soldier i nie Klikamy raz tylko wciskamy lewy przycisk myszki i trzymamy aż nam się ludzie w dłoni skończą. W efekcie dostajemy oddział o przykładowych statystykach: Ludzi - 35/7 ; zdrowie - 485. Mężczyźni dostają pełny strój samuraja, kobiety zaś jedynie tarcze i miecz. Ale walczą z tą samą efektywnością. Grając jako dobry, taki pluton składający się z 35 samurajów bez problemu obroni wioskę przed wrogiem, jedynie z wrogim chowańcem mogą być kłopoty.



#Srebrny zwój - Wikingowie. W pobliżu miasta.
Kilku wikingów się zgubiło i trzeba im pomóc trafić do domu. Do tego używamy podarowanych beczek. Rzucamy nimi tak aby trafić w kolejne pochodnie. Alternatywą jest zapalenie pochodni używając kuli ognia/pioruna.
40000 trybutu



#Srebrny zwój - Archeolodzy. Na dużej wyspie.
Archeolodzy szukają starożytnej świątyni. Do tego doprowadzą ich runy ukryte gdzieś na wyspie. Aby wykonać to zadanie ponownie jest nam potrzebna Boska siła. Pocieramy ręka po ziemi a runy z czasem się pojawią. Najlepiej jest machać gdy dłoń jest zaciśnięta w pięść (szybkie lecz krótkie ruchy).

Pierwszy - Tuż przed miejscem gdzie stoi główny archeolog

Drugi - Po lewej stronie patrząc od strony naszej wioski przy samotnym drzewie

Trzeci - Ustawiamy porę dnia na noc i na polanie w prawo przy kamieniu

Czwarty - Miedzy 2 i 3 runem na skarpie, pod kamieniami

Po odnalezieniu Runów archeolodzy pójdą do "zagubionej" świątyni. Poproszą cię o pozbycie się kilku kamieni blokujących przejście (zachowaj ostrożność, kamień może zabić głównego archeologa co skreśli możliwość wykonania zadania).

#Srebrny zwój - Wylecz chore miasto. Wioska na środku wyspy.
Używając Boskiej siły należy odepchnąć zielony dym z ludzi. Zadanie jest zaliczone jeśli przez kilka sekund na żadnym człowieku nie ma "dymu". Zadanie nie jest łatwe. Jeśli zależy ci tylko na trybucie to zacznij zadanie zaraz po rozpoczęciu wyspy, odczekaj aż kilku ludzi umrze i będzie ci prościej je wykonać. Teoretycznie do póki ich nie wyleczymy nie będą mogli się do nas przyłączyć przez migracje.
W moim przypadku raz przyszli i żyli z tym dymem do końca swoich dni (nie zarażali innych). Innym razem czekając z zadaniem do końca wyspy, zauważyłem że zadanie znikneło, być może wioska porostu wymarła.
40000 Trybutu

Specjalne - Zbudować pracownie cudów.
Wybieramy którykolwiek i budujemy.
100000 trybutu

Specjalne - Zdobyć 3 miasta splendorem.
Rozbudowujemy naszą mieścinę aż sami przyjdą.
20000 trybutu

Specjalne - Zmiana zdania.
Nie warte wysiłku. Jeśli chcesz być nagle zły będąc dobrym (lub na odwrót) to możesz wykonać to zadanie.
5000 trybutu.

Specjalne - Oddzielić kobiety od mężczyzn.
Nietypowe zadanie, wybieramy 2 miasta (w naszym posiadaniu) i do jednego dajemy tylko facetów, a do drugiego tylko kobiety. Ogólnie nie przydatne bo nie będziemy mogli zwiększyć swojej populacji. jeśli chcesz je wykonać to polecam na koniec wyspy; wykonujemy i idziemy na następną wyspę.
10000 trybutu
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Black & White: CI

INFO
Tłumaczenie FAQ
Pomoc EA