Menu główne

Start
Forum
Start arrow Opisy wysp
Opisy wysp
Wyspa 5  Email
Wpisał: Sigwald   
30.10.2006.

5 Wyspa - Ogólnie sytuacja wygląda tak: jesteśmy na ostatniej wyspie na której panuje nasz najgorszy wróg Nemezis. Na naszego chowańca rzucona została klątwa o której informuje nas Nemezis. My posiadamy ... no cóż ludzi. Trzeba to szybko zmienić, jeśli nie zadbałeś o drewno i jedzenie na poprzedniej wyspie to ciemno to widzę ale nie martw się jakoś sobie poradzimy.

 

Pierwsza wioska i świątynia – trzeba je zbudować – chowaniec jest tu bardzo pomocny z cudem drewna. W czasie gdy ludzie budują wioskę ty idziesz do małej wioski obok, tam znajduje się wrak statku a w środku srebrny zwój. Naciskasz na zwój i już masz wioskę i niedźwiedzia polarnego ale pod warunkiem że na pierwszej wyspie pomogłeś misjonarzom.

 

Druga wioska.

W sąsiedniej dolinie za górami znajduje się wioska japońska wysyłasz tam chowańca i czekasz.

Koło twojej świątyni znajduje się dozownik cudu kuli ognia możesz zrobić z nimi dwie rzeczy:

a)       rzucać bezmyślnie w miasta wroga

b)       wziąć cud kuli ognia do ręki klikając na nim szybko i pomachać rękom w prawo i lewo wtedy kula ognia znika a Ty zdobywasz energie równą tej kuli

Po zdobyciu wioski japońskiej w lesie pojawi się pewien mnich zadanie z nim jest proste, wystarczy każdej nocy słuchać o czym mówi.

Drugie zadanie z tej wioski polega na zbieraniu odchodów... możesz ich nie zbierać – będzie śmierdziało, ale jeśli je pozbierasz dostaniesz w nagrodę misia brunatnego.

 Pierwsze miasto 

To miasto tybetańskie na wzgórzu. Musisz je zdobyć, ale nie polecam wysyłać tam chowańca bo mu się dostanie. Dobrą metoda jest relikwia (opis na dole ). Dobrze jest poszerzyć swój wpływ aby móc czynić cuda.

Gdy zdobędziesz miasto Nemezis niszczy monument, nie martw się łatwo go odbudować.

 

Drugie miasto

 

Miasto greckie, jest tam cud drewna więc to bardzo ważne miasto. Najłatwiej zdobyć je rozbudowując wioskę japońską i poszerzając jej wpływ aby móc swobodnie czynić cuda w mieście.

Po zdobyciu greków Nemezis trochę się irytuje i wywołuje tornado. Aby uchronić przed nim ludzi tworzymy tarcze duchową. Jeśli agora została zniszczona (różnie bywa ) szybko ją odbudowujemy i wysyłamy wszystkich ludzi z Grecji do chramu ponieważ Nemezis w swym gniewie obrzuca miasto meteorami lub kamieniami z wulkanu jak kto woli. Nad miastem stawiamy tarcze fizyczną i staramy się gasić to co się zapali, meteory można łapać i odrzucać ale jest to dosyć trudne. Po zakończonym ataku jeśli nie ucierpiało zbyt wielu ludzi dostajemy w nagrodę cud świętych much chowańca.

 

Trzecie miasto

 

Również miasto tybetańskie. Jeśli zaatakujesz je w jakikolwiek sposób Nemezis ustawi nad nim tarcze którą trzeba zlikwidować. Tarcza bierze moc od trzech ludzi. Pierwszy jest blisko twojej pierwszej wioski; możesz zabić człowieka lub po prostu wyrzucić kamień. Drugi jest w górach za miastem greckim, prowadzi do niego mały lasek, wystarczy go podpalić a po jakimś czasie sprawa sama się rozwiąże. Trzeci jest już po za naszym zasięgiem, aby go dorwać trzeba wykonać misje z myśliwymi

 

Misja z myśliwymi

 

A więc tak myśliwi siedzą sobie u stóp góry przy wejściu do kopalni. Najpierw musisz ich uleczyć a potem podpalić stos. Tera trzeba nasłuchiwać kolejno przy dymiących kraterach na górze.

W nagrodę dostajemy dozownik cudu stada ptaków, który jest bardzo blisko ostatniego człowieka utrzymującego tarcze Nemezisa...

 

Po ściągnięciu tarczy trzeba zdobyć miasto, jest to dosyć proste.

Czwarte miasto

 

Po zdobyciu wszystkich wcześniejszych miast Nemezis dostaje białej gorączki i bombarduje całą krainę. Ale spoko to nic groźnego jedyne co może ucierpieć to monument i agora w greckim mieście. Można ja chronić tarczą duchową ale to zużywa dużo mocy.

Teraz musimy zdobyć ostatnie miasto. Wyjścia są dwa:

a)       zabić wszystkich i wysłać misjonarza

b)       zdobyć miasto przyjaznymi cudami i relikwią

Po zdobyciu miasta zostaje nam już tylko jedno; pokonać chowańca Nemezisa i zmieść go z powierzchni ziemi.

Nemezis przekształci swego chowańca w odwrotność naszego więc dobrze znać swoje słabe strony. Dobrze jest szybko wzmocnić chowańca jakimś cudem zanim zacznie się walka. Po skończonej walce staje przed nami wybór; poświęcić chowańca czy nie??

Wybór należy do Ciebie.

  

Misje dodatkowe

 

Głodny wilk

 Obok pierwszej wioski znajduje się labirynt z wilkiem i owieczką. Doprowadź wilka do owcy a w nagrodę wzmocniona zostanie twoja kula ognia i dostaniesz lwa.

Oto kolejność dzwonienia:-dolny dzwonek -prawy dzwonek -górny dzwonek -lewy dzwonek -górny dzwonek -lewy dzwonek -dolny dzwonek -prawy dzwonek  Inne misje zostały opisane wyżej.  

Relikwia – np. kamień, trzeba go postawić w środku wioski po jakimś czasie mieszkańcy zaczynają wokół niego tańczyć a kamień zaczyna świecić wtedy jest relikwią. Gdy taki kamień przeleci przez wioskę lub w niej stanie można zdobyć do 500pkt wiary. Najlepiej używać  kamieni śpiewających lub płaczących gdyż te się nie rozlatują.

  
 
Wyspa 4  Email
Wpisał: Sigwald   
30.10.2006.

Czwarta wyspa – kompletna ruina: z nieba lecą kule ognia, pioruny uderzają jak to by był nowy rok, a ogry napadają wszystko co się rusza. Ale spokojnie, na wszystko jest rada. Przede wszystkim musisz zapewnić ochronę swoim ludziom – koło świątyni stoi dozownik cudu tarczy duchowej, chroń nim agorę i szybko dokończ jej budowę. W tym samym czasie każ odbudowywać wieśniakom świątynie to bardzo ważne gdyż ich modlitwy  wzmocnią tarcze.

Tera mamy trochę spokoju i musimy doprowadzić wyspę do porządku .

 

1 Klątwa – Kule Ognia

Niedaleko twojej pierwszej wioski za górą znajduje się wioska japońska a na pagórku koło niej znajduje się kamień strażniczy kul ognia. Aby go zniszczyć musisz  dzwonić w odpowiedniej kolejności na dzwonach. Oto ona:

 Prawidłowe sekwencje (od lewej do prawej): I sekwencja – dzwonki   :1,2,3II sekwencja – dzwonki  :1,2,3,5,2III sekwencja – dzwonki :1,2,3,5,2,3,1IV sekwencja – dzwonki :1,2,3,5,2,3,1,4,1 

I już po kulach.

 

2 Klątwa – Ogry

Od początku pobytu na tej wyspie co jakiś czas do twojej wioski wpadają ogry i porywają twoich wyznawców.

Aby ocalić ich przed porwaniem możesz wszystkich wezwać do świątyni na czas ataku.

Aby pozbyć się bestii musisz pokonać ich przywódcę który znajduje się blisko miejsca w którym leżał chory brat z pierwszej wyspy. Jak się go pozbyć??:

 

Trzeba go pokonać – wysyłasz tam swojego chowańca i walczysz do skutku, najlepiej żeby chowaniec najpierw podpalił przeciwnika a potem to już sami wiecie.

 

Ogry dają Ci spokój.

 3 Klątwa – Krwiste Niebo

Tą misje możesz wykonać dopiero po ukończeniu dwóch poprzednich. Na pewnym wzgórzu (nie sposub nie zauwarzyć) znajduje się aztecki monument przy którym jest ostatni kamień strażniczy, obok jest indiański domek tam mieszka niejaki Adam któremu Nemezis porwał ukochaną Keiko i umieścił ją w azteckiej wiosce.

 

Sprawa jest prosta. Wysyłasz chowańca do wioski Azteków każesz mu podnieść Keiko i zanieść do Adama. Może to trochę długo trwać bo chowaniec może błądzić. Ja osobiście tak poszerzałem swój wpływ aż mogłem sam ją przenieść. Jest też inne rozwiązanie szybkie i wygodne; zabij Keiko i po sprawie możesz nią nakarmić chowańca.

 

Niebo staje się normalne, wieśniacy są szczęśliwi ty zadowolony a wyspa wolna ... prawie.

 4 Klątwa – Miasto Szkieletów. 

Gdy już załatwisz sprawę z Keiko w wiosce japońskiej pojawi się zwój.

Musisz uwolnić od klątwy ostatnią wioskę – wszyscy jej mieszkańcy zostali przemienieni w szkielety, możesz ich leczyć, możesz palić lub topić w morzu to i tak nic nie da. Aby ich zdobyć a tym samym ukończyć tę wyspę musisz zdjąć klontwę Nemezisa.

 

Aby to zrobić musisz jednocześnie podnieść w górę dwa totemy znajdujące się koło wioski. Aby tego dokonać musisz tak rozszerzyć swój wpływ aby sięgał on do obu totemów. Pierwszy podnosi twój chowaniec, może to być uciążliwe gdyż chowaniec prędzej się pod totemem załatwi niż go podniesie, dla tego musisz mu pokazać jak ty to robisz a on w końcu załapie o co chodzi. Drugi totem podnosisz Ty w tym samym czasie co chowaniec.

 

No i teraz idziemy skopać Nemezisa :)

   Misje poboczne. Labirynt. 

Na wzgórzu obok miejsca w którym mieszkał pustelnik znajduje się labirynt a w nim wilk i człowiek.

Musisz wyprowadzić człowieka z labiryntu ale jest pewne utrudnienie; człowiek porusza się tylko o jedno pole a wilk o dwa a chyba wiadomo co się stanie gdy wilk dorwie człowieka... Labirynt zmienia się 2 razy. Po przejściu wszystkich dostajesz nagrodę: cud wzmocnienia chowańca.

 Totemy na półwyspie. 

Nietrudno je znaleźć. Sprawa jest dosyć zawiła; musisz podnieść wszystkie totemy maksymalnie do góry alee gdy zmieniasz pozycję jednego inne tez to robią tyle że w różnych kierunkach. Zadanie dosyć denerwujące.

W nagrodę dostajesz dozownik cudu tarczy duchowej taki jak koło twojej świątyni.

 Łowienie ryb. 

Mały chłopczyk chce złowić rybki. To chyba najprostsze zadanie a tej wyspie. Musisz tak zaganiać ryby aby wszystkie wpłynęły do sieci. Aby to zrobić klikasz na wodzie lewym przyciskiem myszy.

W nagrodę dostajesz chowańca żółwia.

 Przeprowadzenie kobiety . 

Na przeciwnym końcu wyspy znajduje się chatka. Mieszka tam pewna kobieta która ma brata w wiosce Azteków i chce mu zanieść lekarstwo. Niestety na naszą bidulkę czekają rozmaite niebezpieczeństwa.

Najpierw stado głodnych, rozwścieczonych wilków, aby się ich pozbyć możesz je spalić lub wyrzucić dalekooo.

Potem mamy do czynienia z płonącym lasem, możesz się bawić i go ugasić lub wysłać wszystkie drzewka aby dołonczyły do wilków.

Teraz już ostatnia przeszkoda. Jest nią ogr który stoi pomiędzy wioską Azteków a szkieletów. Masz dwa wyjścia:

zabić go wcześniej przy pomocy chowańca lub wyrzucić wszystkie owieczki które się tam kręcą daleko z stąd najlepiej tam gdzie wilki i płonące drzewka.

Nagrodą jest chowaniec – wilk.

 
Wyspa 3  Email
Wpisał: Vampek   
20.06.2006.
Wyspa/świat/poziom 3
Trzecia wyspa jest swoistą próbą sił, w której to ty jesteś atakującym. Na domiar złego twój chowaniec jest zamrożony. By go odzyskać musisz zdobyć 3 kolejne wioski. Niewielką pociechą jest fakt, że chowaniec Letysa także jest zajęty.

Więcej…
 
Wyspa 2  Email
Wpisał: Aero   
20.06.2006.
Wyspa/świat/poziom 2
Druga wyspa to miejsce, w którym gra zaczyna się rozkręcać. Tu poznajesz pierwsze gesty, którymi czynisz cuda, tu także uczysz się obsługi totemu i naprawdę zaczynasz kształtować osobowość chowańca. 

 

Więcej…
 
Wyspa 1  Email
Wpisał: Aero   
20.06.2006.

Pierwsza wyspa jest swego rodzaju wprowadzeniem do gry i wyzwania tam zamieszczone nie mają żadnego ograniczenia czasowego. Twoje sumienie podpowiada Ci bardzo dobrze więc nie powinieneś mieć większych problemów z ukończeniem ich. Dozowniki cudów są chyba najczęstszymi nagrodami, jakie możesz otrzymać.


Więcej…
 

Black & White: CI

INFO
Tłumaczenie FAQ
Pomoc EA